Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 har ei datter på 10 mnd. som legen mistenker har astma...det hyler ikke i brystet, men hun er surklete og tett. Vi bruker Bricanyl og Flutide på henne og det funker nå så som så...hun hoster iallefall ikke når hun bruker flutide i tillegg. Fikk beksjed av legen om å slutte med flutide en mnd, men nå etter to uker gir jeg meg pga hun hoster mye og inatt hørtes det ut som hun fikk pustevansker, akkurat som det slimet seg til og hun heiv etter pusten... Har fått legetime idag og er spent om jeg får en annen medisin... hva bruker dere på barna?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Jeg har ikke unger med astma men.. Jeg er astmatiker (vært siden jeg var to år) selv. Ville forhørt meg om medisiner som er litt mer "langvarige/preventive" enn bricanyl. Bricanyl er jo bare "nødmedisin" når man allerede har blitt tett. Det som funker er å ta en medisin jevnlig over tid (f.eks hver morgen og kveld) det forebygger mye mer enn bricanyl, og hun slipper å få de store "anfallene". Jeg har jo brukt symbicort og pulmicort, men nå kan det være andre medisiner som har tatt over for disse (jeg er jo voksen, så kan jo hende det er andre medisiner som fungerer bedre på små barn). Legen er jo den som kan mest om dette lykke til med jenta di! Håper hun vokser det mye av seg slik jeg har gjort!
-Rime- Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 På morgenen 2 ganger 2 ventoline 2 ganger 2 flutide midt på dagen 2 ganger 2 ventoline kveld ventline 0,5 ml på forstøver og singulare. og flutide. mye medesin.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 bruker maske til min lille gutt på 2 år. Ett trykk ventoline og ett trykk flutide, morgen og kveld. Han får to trykk flutide ved behov, altså når han begynner med disse hosteanfalla
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Er det ikke entoline hun skal få ekstra ved behov? Flutide er jo langtidsvirkende, mens ventolinen åpner opp med en gang!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Min gutt på 20 mnd bruker Flutide og Ventoline. I tette perioder bruker han 2 doser av hver, 3 ganger daglig. Ventoline og Bricanyl har samme virkeområde/effekt. Flutiden skal være forebyggende, virke på sikt.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 jojojo VENTOLINE ved behov gikk litt i surr der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå