Gå til innhold

Alternativ til Reductil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen for å søke hjelp, trenger å gå ned 20 kg. Hadde tenkt å spørre etter Reductil, men såvidt jeg har forstått er den tatt av markedet. Har lest litt om Xenical, men forstår det slik at resultatene ofte uteblir.

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kun xenical som er tilgjengelig på det norske markedet som vektreduksjonsmiddel på resept.. Så finnes det jo tusenvis av andre "slankepiller" med null dokumentasjon og effekt.. Om du ikke vil bruke xenical må du nok gjøre det på den "gode gamle" måten med kostomlegging og trening..

Skrevet

Takk for svar. Jeg kan godt bruke xenical, men jeg var ute etter andres erfaringer med disse pillene.

Jeg tok av meg 7 kg i høst ved ketolyse, men jeg holdt ikke ut lenger enn 7 uker. Siden da har jeg spist lavkarbisk, og jeg holder vekta, men går ikke ned. Jeg går turer nesten hver dag (med vogna), kommer meg dessverre sjelden på trening.

Trenger en kick start.... Ingen som vil fortelle meg om sin erfaring med xenical?

Skrevet

Du hadde en kickstart da du gikk på ketose. Det er fortsettelsen som er vanskelig.

Prøv å fokusere på hva som er problemet ditt. Du kn få piller som hjelper mot søtsug for eksempel. Hva spiser du for mye av og hvorfor?

Forsøk å skrive ned alt du spiser og når du spiser det i en uke eller to. Det kan være til god hjelp for legen for å vurdere hjelpetiltak.

Noen ganger kan et enkelt tiltak som å begynne å strikke eller brodere være det som skal til. Da er hendene okupert og man blir ikke så fristet til å småspise forran TV for eksempel. For andre kan tyggegummi hjelpe. Kansje er det helt andre tiltak som er viktig for deg, men om du skriver ned nøyaktig hva du har i deg og hva du gjør i løpet av en uke eller to har legen et bra grunnlag for å hjelpe deg.

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar! Jepp, fortsettelsen er vanskelig ... Takk for mange gode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...