Gå til innhold

"Symptomer"


marsbarn fra Østfold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om alle har voldsomt med symptomer på graviditeten?

Jeg har kun hatt murringer/svake "menssmerter", men det har det blitt mindre av nå. Er 5+3 bare så er jo veldig tidlig, men føler meg i så bra form!! Blir litt paranoid av å titte innom forumene her hvor alle klager på voldsomme symptomer og mister...Vet innerst inne at alle svangerskap er ulike da, men hadde vært moro å høre med dere som er ca like langt på vei.

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Quinua

Jeg var småkvalm i ca 3 dager rundt omkring da egget festet seg, og fikk lyserosa festeblødning i et par dager, men etter det har det vært stille... Merker ikke annet en murringer/menssmerter selv... Men slik jeg tror jeg kan huske fra forrige graviditet, så trodde jeg også sist at jeg slapp unna kvalmen - men den kom! Hehe, så bare nyyyt å vær i god form og gled deg over det, for kvalme og tretthet kommer til de fleste etter noen uker ;) Men du kan jo være veldig heldig å ikke merke noe :) Min mor merket ingenting da hun selv var gravid, så er vanlig det også :)

 

Jeg måtte ta meg selv i det igår, at det er dumt å etterlyse kvalmen - det er ikke akkurat noe å savne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett:) Jeg er helt enig at det er jo ikke noe å etterlyse...Men typisk kvinnfolk vet du;)

Det var vel egentlig bare et slikt svar jeg ville høre, hehe!

Er jo bare ca 2,5 år siden jeg var gravid sist, men rart hvor fort en glemmer!

 

Til fredag skal jeg til privat ul, samt "registrere" meg, blodprøve og de vanlige tingene, så gleder meg til det!

Hadde ikke gjort det så tidlig, hadde det ikke vært for at jeg skal på en lenge planlagt jentetur til Paris til uka med 10 venninner! Jeg pleier ikke å spytte i glasset for å si det sånn, så jeg må nesten fortelle jentene det, tross at jeg da bare er 7 uker på vei..Greit å ha vært og sjekka at jeg ikke har innbillt svangerskap liksom;);) he he he

 

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er like langt på vei som deg omtrent (tror jeg) og har ikke hatt antydning til kvalme eller metallsmak i munnen eller trøtthet. Føler meg rett og slett ganske så fin i formen. Kun oppblåst og litt rare fornemmelser i magen. Moren min var aldri kvalm og gikk lange skiturer og over Besseggen i 8. måned, så hun mente jeg ikke skulle bekymre meg for å komme i dårlig form. Dette er min første graviditet, så jeg aner ikke hva jeg skal forvente meg, men får jo inntrykk av at man skal bli i kjempedårlig form og få alt av symptomer når man leser en del erfaringer her inne. Vi får vel satse på at vi er veldig heldige! :o)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! dette er min første graviditet også, så jeg aner ikke hva jeg skal forvente :P. Jeg har ofte svake menssmerter og er for tiden oppblåst i tilegg til at jeg er mye svimmel med blodtrykksfall innimellom. Jeg er heldigvis ikke kvalm og håper jeg slipper unna det (*ønske*). Syntes det er rart å føle seg så annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quinua

testet negativt idag, ca 12 dpo :( men har jo hatt festeblødning-ganske sikker på det... og murringer/stikninger i magen og nedentil..og hodepine!

Håper virkelig ikke dette er innbilt, pga blødningen, hehe... :) tester igjen om et par dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er 6 uker på vei idag, og har menssmerter (ikke sammenhengende) og utrolig ømme bryster. Men ingen kvalme (smiiil)! Første svangerskap dette, så vet heller ikke hva jeg kan forvente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk alle sammen - for fine svar!! Quinoa, vent noen dager og test igjen! Jeg testa meg en onsdag (6 dager før mens) og fikk negativ. Men jeg "visste" jeg var gravid, hadde alle tegnene..Når jeg testa tirsdag, samme dagen jeg skulle hatt mens, fikk jeg positivt:) Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quinua

nå har jeg visst fått influensa tror jeg? ligger rett ut med feber, fryser, hodepine, sår hals og vondt i hele kroppen... også verking i lysken, lårene og nedover beina, som om bekkenløsning starter allerede...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 5 uker, og har lite symptomer foreløpig. Hadde en litt menskrampeaktig følelse i magen et par dager etter forventet mens, men nå kjenner jeg ingenting. Mulig jeg har begynt med litt humørsvingninger allerede, siden jeg hadde et hysterisk gråteanfall i går. Og det er ikke akkurat vanlige tilstander her i gården :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, jeg kjenner at hormonene også begynner å komme. Jeg kjempet med tårene når jeg hadde levert sønnen min i bhg idag, for han stod og vinka til meg i vinduet når jeg gikk...Er det mulig!

Quinua, håper du blir frisk fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quinua

Stakkars, helt forfedelig følelser der og da... og etterpå litt komisk hvordan hormonene gjør oss så følsomme - ofte litt godt og ;) man blir så ekstra takknemlig for alt man har og er på vei til å få....

Husker sist, når mannen min kom hjem fra jobb, og da han spurte om alt gikk bra (da jeg sto så stille ved kjøkkenbenken...) begynte jeg å hikstegråte fordi "jeg savner faarmooor..."

Han slet litt med å holde maska, og spurte pent med glimt i øyet:

"er det virkelig så ille?" haha... det var jo bare superkomisk-skjønner godt at han slet med å holde seg! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quinua

hahaha, nå tok jeg meg selv i å tørke tårer idet jeg svarte på innlegget... er vi der igjen kanskje?? haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei=)

vi har d nok ganske likt vi to.. jeg har kjent at jeg har vært gravid lenge.og dette er min første graviditet.HURRA. FØLER jeg har visst det nesten siden dagen etter eggløsningen, og d var nok den dagen jeg ble gravid!! jeg har og noen voldsomme symptomer, og føler nesten at kroppen forandrer seg for hver dag. er veldig øm i brystene, kan ikke ligge på magen mer.. og magen er oppblåst,men har ikke luftsmerter lengre.jeg er ikke kvalm da. jeg tror kanksje jeg har to i magen, eller at jeg er lengre på vei enn 5 uker.. jeg tok en digital test i helgen, og den viste 3-4 uker, så jeg får bare vente å se etter legetime.. ër veldig spennende dette her..¨

 

ka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quinua

har ikke fått testet ennå desverre, men fikk brunlig utflod idag (ikm), noe jeg aldri pleier å få.... skal i utgangspunktet ikke skal være noe å bekymre seg for... så håper det ikke kommer noe mer og at den lille spiren har tenkt til å bli:) kanskje det er svar nok, så gidder jeg ikke bry meg om noe test... bare spennende å se hva som skjer i kroppen - den forteller meg nok det jeg trenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quinua

Etter et par dager med høy feber, og plutselig forferdelig magesmerte som varte noen sekunder kvelden før, så begynte jeg å blø.... :( Min lille spire var desverre ikke kommet for å bli..... (Forhåpentligvis får vi muligheten igjen...)

Men vil ønske alle dere desembermammaer hjertlig lykke til!! dere går en spennende tid i møte, masse venting - se opp for å syting - d kommer jo en tid hvor man vil syte og klage litt, men den tiden er så kort så kort, i forhold til den enorme velsignelsen det er når den lille skatten ligger i armene!!

Da er det bare glede og verdt ALT sammen!!

 

Hjertelig lykke til!! Varme hilsener fra meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å høre at det ikke ble noen mammalykke i denne omgang. Lykke til videre! Jeg skal ihvertfall prøve å holde sytingen nede på et minimum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...