Gå til innhold

hvor høy bmi har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og er dere fornøyde med vekten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bmi er 19.. Kunne godt hatt litt mere fett og muskler på kroppen!! Men det er lettere sagt enn gjort.

Skrevet

22,3. Har slanket meg fra 25,4 1.januar. Er fornøyd nå, og skal ikke gå ned mer..

Skrevet

Nå mener mange at BMI ikke er en god indikator på overvekt. Men akkurat det vil jeg faktisk si er tull og tøys..

Javisst kan en bodybuilder eller annen veltrent person ha skyhøy BMI og ikke være overvektig.. Men da vet man vel selv at man er veltrent og at man IKKE bør bruke BMI..For alle oss andre hobbymosjonister som ikke trener timesvis hver uke, så vil BMI være en super indikator på om vi har litt for mye/lite...

Men at BMI er bare en veileder, DET er jeg enig i..For noen så er nok en BMI over "snittet" det som er normalt, og for andre er det normalt og ligge under snittet..(man har jo et intervall på 5-6 BMInummer som liksom er "Normalen" )og det og ligge litt over eller under dette trenger ikke bety noe som helst. Men ligger man LANGT over eller under, da er det mest sannsynlig at man gjør noe feil......Såfremt man ikke er toppidrettsutøver/bodybuiler og har en unormal HØY BMI...De aller, aller fleste med en BMI mye LAVERE enn det anbefalte, er nok feil-/underernært..Men og ligge litt under trenger ikke bety noe som helst..EN BMI på 16 eller mindre, vil jeg anta ikke er sundt for noen..Samme hvor naturlig tynn man er..Men at noen ligger på 18-19 BMI det kan faktisk være normalt for disse....

JEg selv ligg i overkant av sunn BMI....Men er veltrent og i form, og i noen perioder ligger jeg innenfor normalen. Uten at jeg bryr meg så mye om det...

SÅ jeg vil slå et slag for BMI som over/undervektsindikator....Den har fått ufortjent mye "kjeft".....

Skrevet

Husker ikke, men jeg veier ca 100 ;o)

Om jeg er fornøyd? Tja. Det kunne vært verre. Selvsagt er jeg en tjukkas, men jeg er i det minste en timeglassforma tjukkas ;o)

Skrevet

22,4 nå, har 4 kilo for mye på kroppen, når de er av, blir bmi på 21,3, da føler jeg meg mer vel, men jeg er slank/tynn ja, er lang..

Skrevet

Jeg har 27 regnet ut fra vekt og høyde kalkulator.

Og jeg er ikke feit! Kraftig benbygning og muskler.

Det er viktig å ikke gå ut ifra kun hva den kalkulatoren viser.

Man må ha en helhetsvurdering for å kunne fastsette BMI.

Vekt, høyde, benbygning, muskler.

Ben og muskler veier mer enn fett.

Skrevet

Jeg har en bmi på 20. Er fornøyd , men må trene magen.

Skrevet

og er fornøyd med det,ja.. (18,4)

Skrevet

31. Langt fra fornøyd.

Skrevet

Hvis du er normal i forhold til bygning og og ikke ekstremt muskuløs bør BMI ligge i støørelsesorden 19-25. Det er det sunneste.

Jeg ligger nå på ca 22 og er godt fornøyd. For et år siden bikket jeg over 25, derfor har jeg måttet gå ned noen kilo.

Skrevet

For 3 uker siden: 29

Idag: 27

Mål: 22

Har en liten tass på 4mnd, så nå skal gravidekiloene av:-)

Skrevet

Jeg har 30 og vil gjerne gå ned vekt.

Skrevet

27. Og nei er ikke fornøyd.

Skrevet

For min høyde, 180 cm, så er all vekt mellom 61,5 og 81 kilo innenfor normal BMI (19-25)...Det er et fryktelig stort spenn, og jeg vil si er man 180 og veier mer eller mindre enn dette, så kan man med stor sikkerhet anta at man bør gjøre noe med livsstil...Slev om det fortsatt ikke er et "Must"..Vil tro ei dame på 180 og 85 kilo, liekvel kan være "naturlig slank" og ha ei matchvekt som ligger der UTEN at hun er overvektig, men begynner man og passere 90 kilo og er 180 høy, så kan man vel trygt si at ja, man er overvektig UANSETT om det er naturlig for en selv og være "Litt lubben" eller ikke.... Ved 90 kilo så har man en BMI på 27,4......Og det tror jeg ikke trenger og være overvektig OM man har en sunn og aktiv livsstil, men trener man ikke, så er en slik BMI ikke så særlig sunn...

Jeg har en BMI på 22.8 til 23.8..Avhengig av feriemodus, Menssyklus og treningslyst :o)

Skrevet

Har BMI på 32, og er greit fornøyd. Hadde 43 før.Kan gjerne gå ned 10-15 kg til, men er ikke noe krise for meg foreløpig :-)

Skrevet

Vet ikke. Er 167 og veier 59 kg nå. Er 19 uker på vei.

Ser enda musklene på magen.

Skrevet

Rundt 20. Trives best på 19, og trener som et helvete for å komme dit.

Skrevet

22 - er fornøyd med det - er veltrent og bruker 38 i klær

Skrevet

19

er veldig fornøyd. Er i følge BMIen undervektig, men det er jeg i virkeligheten ikke :) Jeg er veldig spebygd, og bruker 65 i BH, men har både pupper, lår og rumpe :) er ikke mager på noen som helst måte, bare veldig spebygd

Skrevet

Hvordan regner man ut BMI da?

Skrevet

Gugg.. trodde det var bmi 18 som var grensen for undervektig :S

Har bmi på 17, ikke fornøyd og ser at jeg har mye igjen før jeg er "normal"

Skrevet

25

Er 10-15 kilo for tung akkurat nå og jobber med saken. Trives best når bmi ligger rundt 21-22.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...