Gå til innhold

Tåler ikke sjokolade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurerpå om det er noe jeg spiser innimellom som jeg ikke tåler.. Har kastet opp så mye i det siste.. Og det er liksom samme "forløp" hver gang.. Blir småkvalm og så blir det bare verre og verre til jeg til slutt kaster opp - og da blir det bra igjen!

Dette har skjedd maange ganger i det siste (har stort sett kastet opp veldig sjelden frem til de siste par månedene). Det eneste jeg kan klare å komme på som er fellesbetegnelsen for de gangene det har skjedd er at jeg har spist sjokolade og drukket litt vin (ett glass).. Men samtidig har jeg jo drukket vin og spist sjokolade uten at jeg harblitt dårlig i løpet av denne perioden også!

Noen som har erfaring med matintoleranse osv som kan gi meg noen råd om hvordan finne ut av dette?

Går det an å være allergisk mot eller ha en intoleranse for sjokolade og rødvin?

Kan slike ting plutselig starte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det har med mengde å gjøre. jeg kan spise nøtter, men spiser jeg for mye så blir jeg dårlig. Samme med egg. Kan smake det, men spiser jeg for mye så er dagen ødelagt.

Ja, all allergi/intoleranse kan plutselig oppstå.

Skrevet

bare vær litt obs. har du mye sure oppstøt? da burde du få sjekket magesyre, kan være starten på magesår i værstefall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...