Gå til innhold

Er barnevogna trygg ute med kattenet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt bekymra her når jeg så det med ilderen. Er det god nok trygghet med kattenett over vogna. Sånn Hvitt med litt større masker. Blir myggnett under til sommeren da. Huff... Ser for meg rotter, katter og ildere jeg...

Hva om et kommer en rotte inn i huset og angriper ungene. Nå får ikke jeg sove....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om de får en takstein i huet og dør. Tusen ting kan skje. Men med stramt nett (slik at nettet ikke kollapser og legger seg tett nedpå barnet når katta kommer) er babyen trygg.

Skrevet

Det stemmer ikke. Babyen er ikke trygg med kun et nett som beskyttelse. Måker, kråker og skjærer hakker seg lett gjennom. Rotter og mus kommer lett til også.

Men værsågod, bare ta den risikoen. Ungen sover vel like godt i vogn eller seng på et godt luftet rom.

Skrevet

å tenk hvis huset falt ned da :P

det er mye som kan skje i løpet av livet, men faren for at en unge sover ute er vel minimal egentlig. man har ting som skjer ja, men man kan ikke garantere seg 100% mot slikt.

ei katt kan jo komme seg inn og, samme med: rotter, mus, div fugler og andre dyr. men vi kan ikke leve i ei forseglet boble

ta heller noen forholdsregler i stede for total hysteri

Skrevet

Desverre så skjer slikt og det er tragisk men vi kan ikke bli hysteriske.

Skrevet

har katt.. som eeelske å ligga i vogna.. men med kattenett på har eg aldri hatt trøbbel med katt i vogna :)

Skrevet

Kattenett holder ikke borte forkjølelsesvirus og faren for overoppheting. Mulig vogna er relativ trygg med kattenett, men babyen er ikke.

Skrevet

Jeg ville vært mer bekymret for ørn.

Skrevet

Hahaha 09:24. Her er vi mer i elg-sonen, så jeg sier elgokse i brunst :). Finnes det elgnetting?

Skrevet

Mener bestemt at det er et bra marked for grovmasket elgnetting i Hedmarken.

Skrevet

"Måker, kråker og skjærer hakker seg lett gjennom."

Seriøst?? Jeg har aldri hørt om dette fenomenet.

HI, jeg tror man kan være trygg med kattenett på vogna utendørs. Vi har selv to katter og kommer til å kjøpe kattenett denne gangen..

Skrevet

Kommer det forkjølelsesvirus oppi vogna sånn helt av seg selv? Visste ikke at det var slik basselusker spres.

Skrevet

Forkjølelsesvirus kan komme med vinden.

Skrevet

Hmm.. jeg ville vel lagd ett slags svært utebur\luftegård ute på terassen jeg da, med hønsenettingtak, og hønsenetting i bånd, og så små hull i sprinklene rundt at ikke små mus osv kommer inn heller. Så hadde jeg montert med strøm. Da kunne jeg nok satt vogna trygt inn der.

Hehe...

Skrevet

He he. Men er det en grunn til å ikke ha barn ute? Kan ikke unger ut og leke om vinteren heller fordi et forkjølesesvirus kan komme med vinden? Greit at det er dråpesmitte, men nekter å tro at hvis naboen 100 meter unna nyser så kommer viruset flyvende og smitter meg om jeg er utendørs.

Skrevet

Ler nesten så jeg pisser på meg her!! Tror jeg også må skaffe meg ett elg nett!! :P

Er det mulig!! hahahaha...

Vogna vår har altid stått ute i områder både med og uten dyr, og det har da aldri vert noe problem!! Er med på at ett kattenett kan være greit om det er katter som legger seg oppi vognen, men ellers er det faktisk nok med en myggnetting!!

Unger har godt av å sove ute, så lenge det ikke er under -10, og så lenge en kler godt på de (om det er sommer og varmt og en ikke kan ha så masse klær, eller om det er vinter og de trenger ull og dunpose!!!)!!!

Overoppheting og nedkjøling kjenner du etter i nakken til barna og evt på beina!! Slutt å være så jævla hysteriske hele tiden!!

Sunn fornuft folkens, har dette gått av moten!? Vi har da for svarte vokst opp og de fleste av oss er rellativt i orden og vi hadde ikke i nærheten sånne hysteriske foreldre som er i dag!!

Hahah...elgnett!! :P

Skrevet

Enig med 12.22.

Ungene har godt av å sove ute. Ungene holder seg friskere og det er sunt med frisk luft.

Om en skal bli hysterisk for alt så kan ikke livet være godt å leve...

Skrevet

Kattenett, hvor kjøpe man det?? Har aldri hørt om kattenett. Myggnetting har jeg jo brukt hele tiden, dengangen barnet sov ute. Og her kryr med katter. Har aldri hatt noe problem med utesoving og dyr (katter).

Har dere alle tatt helt av skaftet, og blitt helt hysteriske over egentlig bagateller?? Verden er jo farlig. Skal man beskyttes for alt i verden, så kan dere bare legger dere ned og død. Det er farlig å være inne i hus også. Da mest ulykker skjer hjemme. ..

Skrevet

I nabolaget vårt er det mest rådyr som er ute og lusker. Det bør jo være et stort marked for slike dyrenett. He he. Eller hva med et antibac-nett som tar knekken på skumle forkjølelsesvirus som plutselig kan komme med vinden?

Skrevet

Jeg har to katter og de legger seg i sengene våre og til barna så fort de har mulighet til det. De klatrer også inn vinduene til naboen og finner seg en myk og varm plass. Jeg kjenner kattene mine og stoler ikke på de et sekund når det gjelder å la en ubevoktet barnevogn stå i fred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...