Gå til innhold

"sykehusbag" til babyen også? :)


Marsbaby2018

Anbefalte innlegg

Kommer dere til å ta med klær til babyen også, body/lue/labber osv?

Eller bare ting til dere selv og i såfall hva tar dere med? Blir jo gjerne liggende noen dager,,, :)

 

Har 27 dager igjen til termin, men tiden går fort og ting kan jo skje plutselig?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer til å ha med litt klær til babyen, tar veldig liten plass i bagen uansett. Håper på å reise hjem så snart som mulig etter fødsel, så da er det greit å ha med seg alt til babyen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med Hentesett, en ullpusj, to body og to strømpebukser. That's it! Tepper og bleier ol får du på sykehuset. Alt passer oppi min bag så vi har bare en bag å ta med til føden! Og den er ikke stor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kun meg ei lita lue, en ullbody, sokker og votter, faktisk....hadde med allverdens forrige gang jeg fødte, men dette var det eneste jeg trengte til babyen de første dagene. Lue er deilig, så babyen slipper å ligge med en slags nettingluesak de lager på sykehuset, ullbody hvis babyen er kald, sokker er deilig, siden babyen er kald på beina, og votter er bra hvis neglene er litt lange. Ellers så ligger det både rosa og blått hentesett klart hjemme (med butikklapper på ennå), slik at storesøster og pappan kan ta med det når det nærmer seg hjemtur:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også med meg hjemreiseklær (ulltøy, liten ulldress, votter, sokker, lue), sånn at han har varme gode klær til å sitte i bilen med, og et teppe til bilen. Mye av tøyet man får låne på sykehuset er litt slitt og mye er også litt stort, så hvis du er nøye på det, burde du ta med et par sett. Kanskje litt koselig å "pynte" babyen til bilder som blir tatt på sykehuset. Jeg kommer til å benytte meg av låneklær... mindre klesvask ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja pakker selfølgelig med klær til babyen.

hentesett som mamma har strikket, med ullbukse,jakke,lue og sokker.

samt 2 bodyer, 2 strømpebukser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har pakket i stelleveska til lillegutt.. Satser på å være på barselhotellet,så har med de klærne jeg vil han skal bruke. Liker ikke sykehusklærne til babyer,de er jo diigre og stygge!

Har med ett par pledd også slik at han får vår lukt i nesa tidligst mulig..;)

Har ikke pakket bleier,men har tatt med en liten pose med våtservietter siden de bruker vanlig papir på sykehuset. Ikke bare bare å vaske vekk barnebek med vått papir..;) Har også med litt babyolje,fordi da er det lettere å vaske barnebeket av rumpa til nurket dersom man bruke litt olje på kluten..

Ammeputa hører også med sammens med babyens ting,men får jo ikke plass til den oppi stelleveska..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg satser også på å komme på barselhotel, og dessuten vil jeg pynte lille jenta til vi får besøk av besteforeldre :) så vi har med litt klær til henne, og hentesett :) bedre å ta med litt enn å angre når man ligger der tenker jeg...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å ta med et par ullbodyer og ullsokker/labber. Husker at gutten min var kald de første dagene, så han kunne godt hatt noe ull å ha på deg, men det hadde jeg ikke tatt med. Fikk noen strikkede ullsokker på skehuset den gang, men regner ikke med å få noe sånt nå, siden det er et annet sykehus.

Ellers har jeg ikke tenkt å være så alt for lenge på sykehuset, så noe mer utenom det og hentesettet tar jeg nok ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har med begge mine barn brukt sykehusklær selv om de er mildt sagt håpløse.jeg har hatt hentesett og det babyen skal reise hjem i i en pose jeg har lagt i bilstolen som pappaen har hatt med når vi skal reise hjem.synes det er helt greit å slippe å ta med skittne klær hjem fra sykehuset også er det jo litt stas å kle på de første klærne ved hjemreise :) kommer til å gjøre det denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...