Gå til innhold

Skolebarn og matpakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hender det at dere legger ved et kakestykke, bolle el lignende itllegg til brødskiva?( Hun går i 1 klasse )

Noen ganger har vi noe rester fra helgen så har sendt med noenganger, men vet ikke om det er veldig fyfy !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det bare matpakke en gang i uken (uteskole) mens de andre dagene får de all mat på skolen. Jeg hadde aldri sendt med kakestykke, men det har hendt at jeg har sendt med noen hjemmebakte kjeks f.eks. Så får hun stort sett alltid kakao i vinterhalvåret.

Skrevet

Aldri kake eller liknende, men det hender de får middagsrester, tørket frukt, pizzasnurrer og noen ganger pannekaker eller lefser med smør og sukker.

Skrevet

Hva er forskjellen på en lefse med smør og sukker og et kakestykke da ?

Hi

Skrevet

Aldri kake her heller, eller jo, hun fikk med muffin en gang. Men da var det kosedag på skolen og vi fikk brev om at det var fint om vi sendte med barna noe godt å spise som et kakestykke, muffin, boller el.

Jeg ordner alltid gode matpakker til jentungen, da er det grove skiver med godt pålegg med tomat, paprika eller agurk oppå. Noen få ganger har hun fått en skive med nugatti på :) Men det er så sjeldent at jeg kan telle det på en hånd, hun går nå i 2.klasse.

i tilleg får hun med seg frukt jeg skjærer opp, enten epler, druer, melon, kiwi, appelsin, pære, banan osv osv. Har vi flere sorter frukt liggende ordner jeg fruktsalat.

Har også hendt at hun får med middagsrester eller at jeg steker pannekaker til frokost, da blir det med i matpakken også.

Kokt egg er også en favoritt.

Skrevet

Jeg svarte deg rett under her, 22.47 tror jeg det var. Jeg lager grove pannekaker i allefall :) Bruker det meste av pålegg på, men favoritten er jorbærsyltetøy såklart, syltetøy lager vi hjemme.

Det kan jo hende de lager lefsene selv og at de dermed ikke bruker så mye sukker i de :)

Skrevet

Det er jo noe dere foreldre bør bli enige om. Klassen til 2.klassingen min har ikke med seg kaker, søtsaker, kjeks eller sjokoladepålegg til daglig. Men de kan ha med sg litt ekstra på tur eller "kosedager". Det er for å unngå misunnelse og uro.

Skrevet

Her går det i grovbrød med nugatti....

Og her om dagen sendte jeg med hjemmebakte muffins(tenk, hele 4 stykker)..........

Herlighet. Slapp av dere mammaer.

Skrevet

Legger ikke ved kaker, boller osv., det synes jeg er unødvendig å ha med på skolen. Hun fikk med seg en muffins en gang, men det var på bursdagen.

Jeg legger heller ved sunne varianter som cherry tomater, oppskårne gulrøtter, epler i biter, druer, agurkbit, paprika o.l. Hun elsker grønnsaker.

Er overhodet ikke fanatisk, min unge får spise kake og søtsaker innimellom, men ikke som skolemat. Det er faktisk altfor mange overvektige skolebarn og jeg tør påstå at det er foreldrene som gir barna de usunne matvanene.

Skrevet

På skolen der jeg jobber får barna kjøp et kakestykke en gang i mnd og det er stor stas.

Jeg synes ikke det er så farlig at barna har med seg en kakebit eller en kjeks innemellom.

Barna har det på samme måte som oss de blir matlei og noen ganger passer det med en liten ekstra søtbit.

Men noe jeg ikke liker som matpakke er diss nudddlene det er jo ikke næring i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...