Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 min lille pike på 11 mnd. skal snart begynne i barnehage og jeg lurer på; når de er så små putter de jo alt mulig i munnen sin, har barnehagene kontroll på slikt?har foreksempel små avdelingen bare barnesikre leker? Ja vet det er et teit spm og jeg er overbeskyttende, men det er mitt første barn og hun er helt ekstrem på å putte ALT hun finner i munnen...
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Ja, de har barnesikre leker, og personalet vet at småtasser putter det meste i munnen.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 ja de skal ha det.du kan no nevne til de også at hun putter mye i munnen så de er ekstra oppmerksomme
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #5 Skrevet 27. mars 2011 okei, er kanskje litt i overkant bekymra jeg:P
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #6 Skrevet 27. mars 2011 Jeg jobber i barnehage på minsteavdelingen fra 0-3 år:) Og det er trygt og godt..Alt er barnevennlig både leker og andre ting...Ingen små ting som de minste kan få i munn og sette i halsen:) Forstår veldig godt at du er bekymret,det er helt normalt:) men det er sunt og godt at barna kommer blandt andre barn:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #7 Skrevet 27. mars 2011 Ikke si det. Gutten min er ekspert på å plukke hjulene av lekebilene i barnehagen, og så putte dem i munnen. Og av til lekes det litt hardt så leker faller fra hverandre, og da er de minste barna først til åstedet, så de får stappet alle småtingene i munnen. I hvert fall er det sånn sønnen min gjør det ;-) Det er sikkert lurt å gjøre personalet oppmerksom på problemet. Jeg er sikker på at det går helt fint!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #8 Skrevet 27. mars 2011 Strengt tatt trenger de ikke "komme blant andre barn" før de er rundt 2 år, for at det skal kunne kalles sunt og godt. Men lykke til HI, sikkerheten i bhg er som regel god
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #9 Skrevet 27. mars 2011 Jeg jobber som ped. leder. Jeg er enig i at det skal være barnesikre leker. Men, jeg vet at det ikke alltid er slik.I min datters barnehage var det mange leker beregnet på større barn. Leker med smådeler som lett faller av. Sier ikke dette for å skremme deg, men for at du skal ha øynene åpne. Ikke vær redd for å si ifr, det er slik barnehagene blir bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå