Gå til innhold

Når skal dere på første legesjekk og jordmor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er kun et år siden jeg fødte sist, men ser ut som jeg har glemt en del på den tiden;) Jeg skal til legen neste uke, altså i uke 8 for sjekk, men når skal jeg til Jordmor for første gang? Når kan de høre hjertelyd med doppler? Håper jeg får en tidlig ultralyd, lillefrø var ikke planlagt så er jo litt bekymret over ting jeg ha hatt i meg og vil sjekke det jeg kan før uke 12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal til min første kontroll når jeg er 10 uker, siden jeg var inne å fjernet litt av livmorhalsen min ønsket jeg tidlig time. Skal så til legen når jeg er 12+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er førstegangsfødene . skal til legen 11/ 12 vises forskjellig her og på byverdensine sider så er ikke sikker på hvilken uke jeg er i . er ikke det grei tid for første lege sjekk ?

jeg har hatt symptomer og så har dem dettte litt bort. føler meg ikke veldig gravid egentliig . går det ann og innbille seg svangerskap ? testen var posetiv. men har prøvd en stund og vær gang mensen var forsink og jeg tok test og den ble negativ fikk jeg mensen ett par timer senere eller dagen etter på .

 

rabla for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på min første legesjekk i uke 8, og har fått ny kontroll i uke 12. Er spent på om vi kan høre hjertelyden da :) Jeg har et barn på 13år, og den gang gikk jeg ikke til jordmor. Og vet ikke om jeg skal gjøre det denne gang heller, om det er noe vits!? Noen som har erfaring ifra jordmor, god eller dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte time hos legen min med engang jeg fikk positiv test, var der i forrige uke. Var ikke 1. kontroll, legen bare målte blodtrykket mitt, kjente på magen min, søkte om fødeplass også snakket vi bare litt om det å være gravid siden jeg er førstegangs fødende :) I tillegg søkte hun om tidlig UL siden jeg har hatt 2 SAer før. Så nå venter jeg bare på brev fra Ullevål om tidlig UL, etter jeg har vært der kan jeg bestille time hos legen min til 1. kontroll i uke 10. Har i tillegg bestilt time til privat UL om en uke, for regner med jeg ikke får time på Ullevål før etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte time med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. Dette er første gang jeg er gravid så jeg ble veldig usikker på hva jeg skulle gjøre. Legen målte blodtrykket mitt og fyllte ut helsekort, og vi pratet litt om det å være gravid, jeg hadde mange spørsmål. Jeg fikk med to bøker og en "henvisning" om at det kunne være lurt å lage seg profil her :) Det var for tidlig å ta blodprøver, så jeg fikk en ny time til ca uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes jordmor var gull verdt sist jeg var gravid, så jeg vil prøve å få samme jordmor igjen. Jeg følte at legen kun sjekket det han skulle og hadde alltid hastverk, det var da godt å komme til jordmor å få spurt om det man lurte på og snakke litt ellers:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Underkant av et år siden jeg fødte sist,..og atter igjen begynner hukommelsen å spises opp av hormoner ;)

 

Jeg har fått legetime i uke 11 (legen var utilgjengelig uke 10). Så er det vel jordmor uke 14??? eller noe... Husker ikke helt, men det er vel sjekk hver måned???

 

Jeg skal i hvert fall holde meg til jordmor etter første legesjekk. Jeg synes også at legen har det så travelt og er litt klinisk i forhold til det hele. Da synes jeg det var mye mer hyggelig og betryggende å reise til jordmor. Gjorde det med med forrige (som ble født i mai i fjor).

 

Vurderer også tidlig ultralyd, siden jeg ble gravid strengt tatt litt tidligere enn jeg trodde var mulig, bare et par dager etter mensen, OG jeg har hatt et SA tidligere, antagelig pga av egget festet seg utenfor livmor. Hadde vært greit å finne ut tidlig om det er en eller to også, siden vi har ei på snart 11 mnd fra før. Ikke at jeg tror det vil forandre noe, men ønsker å vite det så tidlig så mulig... Litt usikker på hvordan jeg ordner det??? Ringer sykehuset selv??? El må det gå gjennom legen??? Noen som vet???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...