Cornelianelia Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Hei. Skal snart ha med kake i barnehagen på bursdagen til sønnen min. Men såvidt jeg vet er det en gutt på avdelingen som ikke tåler melk. Noen som vet om en sjokoladekake i langpanne som kan lages uten melkeprodukter? Hadde tenkt å lage en traktor, bil eller tog av kaka og vil derfor ha langpanne-oppskrift.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 6egg og 6dl sukker piskes godt 300g melange uten melk (kan smeltes, men kan også brukes "varm" usmeltet) 9dl hvetemel 6ts bakepulver 4ts vaniljesukker 3ss kakao 3dl havremelk Blir ei langpanne, og stekes i ovnen på 180grader i ca 45min Glasuren; 14dl melis 16ss melange uten melk (Usmeltet) 16ss sterk kaffe 2ss kakao 6ts vaniljesukker Om du ikke synes denne ser god ut, så er det stort sett bare å ta den oppskriften du bruker til vanlig og bytte ut melk med havremelk og smør/melange med melange uten melk. Vi har foreløpig ikke funnet noe det ikke fungerer med
Anonym*Gullklump* Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Også har du og ferdig poser som er uten melk ) Men ett lite tips forhør deg på forhånd veldig mange som ikke tåler melk som heller ikke tåler egg Jeg fikk i hvertfall den beskjed om prinsessen min om at det kunne hende hun også reagerte på egg da de fant ut at hun hadde melkeproteinallergi.. Skulle ønske vi fikk lage kake og ta med i bhg men nei slik er det ikke Lykke til )
Kela Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Dersom du vil bruke ferdig-blanding er Møllerens kakemons sjokoladekake uten melk. Glasuren lager du av melis, kakao og vann. Kjempegod kake! Er for stor langpanne, så den er perfekt dersom du skal lage figurkake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå