Gå til innhold

Ny madrass


kjærevene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er pga muggsopp og bakterier som kan vokse i madrassen som følge av gulp/tiss/svette. Vi kommer til å bruke madrassen, bare vaske den og lufte den godt. Og så invisterer vi i en ny overmadrass. Det bør holde, bør det ikke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde jeg egentlig trodd. Jeg har madrass fra forrige gang, kanskje jeg bare skal bruke den og kjøpe en overmadrass jeg også. God ide!

 

Lenge igjen nå da? Fått det meste på plass? Har lånt vekk sengen, men får den nå i april, det er den og det som skal oppi som jeg må ha på plass. Resten tror jeg er i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er lenge igjen, ja! Var 8 uker til termin i går. Var lenge tiden fløy, men har begynt å vente nå, og tiden har stoppet nesten helt opp. Du da?

 

Jeg har en del igjen å ordne også. Dette er vår nummer to, så har jo en del fra før, men likevel en del vi lånte sist som må kjøpes. Og understellet på duovogna vår må skrubbes før bagdelen skal på!

 

Den kommende storebror hadde stellekommoden helt til nå, så kjøpt ny kommode til ham (heldigvis ble han bare glad og ikke sjalu -sånt er spennende..), og funnet frem babytøyet, vakset og lagt i stellekommoden. Hadde tenkt å vente, men fant tu at hvis babyen mot formodning kommer før tiden, så har vi nok å gjøre egentlig ;o)

 

Og vi finner bare ikke navn!!! Dere?

 

Er koselig å dille med disse babytingene, da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 dager igjen i dag. Jeg har slitt med bekenløsning hele svangerskapet, men nå er det så ille at hver eneste bevegelse er vond, utrolig kjedelig, for det er så mye jeg ville ha gjort.

 

Jeg har tvillinggutter på 7 år fra før, de er såpass store at det ikke er noe sjalusi igjen heldigvis. De var ikke så begeistret i starten, så for seg to stykker som skulle ta lekene deres ( de tenke aldri at det kunne bli en eller f.eks ei jente....) men nå gleder de seg.

Vi venter tredje gutten, og har heller ikke funnet navn. Tror ikke vi finner det før gutten er ute.

 

Hvor gammel er eldstemann hos deg da? Vet du hvilket kjønn det er i magen??

 

Gleder meg veldig til lillebror kommer nå. Hodet har ikke festet seg ennå, har hørt en skal bli bedre av bekkenløsningen da, så jeg ser fram til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer dette med muggsopp, gasser og bakterier fra gammel gulp osv... Det har jeg lest og hørt flere steder.. Det sies også at det kan henge sammen med krybbedød.. Det er oftere småsøsken som rammes av dette. At de arver gamle madrasser.

 

Men jeg tror det går helt fint så lenge man vasker og lufter dem godt som dere skriver at dere har tenkt. Pluss med ny overmadrass hadde jeg ikke bekymret meg i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det, anonym, at det holder med ny overmadrass og vaske+lufte madrassen. Da får de jo ikke kontakt med den gamle madrassen i det hele tatt! :o)

 

Kjærevene, det er slitsomt med bekkenløsning! Jeg har også slitt med det hele svangerskapet, men vært så mye sykemeldt at det har blitt holdt ganske i sjakk. Men går jo bare en vei, da, så godt det nærmer seg slutten..

 

Vi venter også gutt, og storebror er tre år.

 

Gøy for de på syv! Jeg var syv når jeg fikk yngstebroren min, og jeg husker jo kjempemasse fra han var baby! Så det blir koselig. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man skal være litt forsiktig med å vaske madrasser, siden det er vanskelig å få tørket disse ordentlig på innsiden. og at det derfor for kan komme mugg inni de. men er vel litt forskjellig fra madrass til madrass :) vi har iallefall handlet ny :)

 

32 dager igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Får vaske trekket godt og lufte madrassen da -tror jeg iallefall.. Får huske å spørre jordmor om det holder. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...