Gå til innhold

Er bekymret for mannen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jobber 100 %, har et stort verv i fagforeningen sin, tar 2 kurs på deltid og har gravid kone..... I det siste merker jeg at han er veldig sliten, får endel "vondter" i kroppen, har får ikke tid til å gjøre det han ønsker hjemme, er mye bortreist, han får ikke tid til trening (noe som han alltid har prioritert før, for han liker å holde seg i form) og han har hatt 2-3 perioder med influensa og feber hittil i år.(Han har jobbet i sin jobb i 11 år og har vært sykemeldt 2 ganger, altså ingen unnasluntrer).

Jeg er så redd for at han skal gå på en skikkelig smell og ikke klare noe som helst. Jeg forsøker å snakke med han om det, da jeg selv gikk gjennom noen lignende for 2 år siden, men han er så pliktoppfyllende og har ønske om å gjøre en så god jobb som bare mulig hele tiden.

Jeg har endel plager i svangerskapet som gjør at han må ta endel for meg her hjemme, men jeg ønsker jo ikke å tippe han over......

Noen som har tips eller erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsvaret hans er tydligvis litt svekket. Syntes du skal få ham til å oppsøke lege. Høres ikke dumt ut at han får seg en liten pause. Går han på en smell blir det lengre fravær fra jobb.

Skrevet

syns han høres ut som ett helt vanlig menneske jeg... kanskje ikke en dibber,men de fleste har det slik, i alle fall i min omgangskrets. hva i all verden skal en lege få gjort med dette??

Skrevet

Høres ut som meg for noen år tilbake. Jeg var frisk, rask, jobbet masse, hadde frivillige verv og sto på. Så ble jeg forkjøla rett etter jul og ble liksom aldri helt frisk igjen. Det var som om når jeg først la meg ned for å slappe av så kom jeg meg aldri igjen og det var nettopp det som skjedde. En dag kom jeg meg ikke opp av senga. Det var som om jeg satt fast i noe usynlig og jeg klarte ikke å bevege meg.

Totalt utbrendt og var sykemeldt i nesten 1 år.

Skrevet

En lege kan sykemelde, og gi deg råd om å trappe ned.

Skrevet

en voksen mann er selv ansvarlig for eget liv og hvordan han vil prioritere tiden sin. hva slags diagnose skal han sykmeldes på da når han ikke er syk, da må det blir en psykisk diagnose da.... ikke så veldig stas å ha i journalen sin for evig og alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...