Gå til innhold

Er det noe mat du ikke kan lage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke koke ris, enda jeg følger oppskriften blir den entenbrent eller ikke god. Får det til i microen da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke steke kjøtt... er alltid livredd for at den skal bli rød inni, så steker det alltid sønder og sammen. Har sjelden sånt kjøtt da, og har vi det, så lager samboer.

Skrevet

Jeg lager bare uncle bens ris, for det slår aldri feil der.

Jeg har også hatt problemer med å steke kjøtt, for er redd jeg ikke gjennomsteker det. Spesielt kylling og svinekjøtt. Så i det siste har jeg alltid stekt det på middels/lav varme over lengre tid. Passer på å snu dem ofte. Til slutt blir det bra resultat.

Skrevet

Slik var jeg også for inntil 0,5 år siden. Klarte ikke å steke biff, ble alltid seg og ekkel, og var livredd for å ikke gjennomsteke den. Så turde, og klarte, jeg til slutt å følge oppskriften helt en dag, og kjøttet ble helt nydelig. Så nå kan jeg lage biff også :) Dersom du vil kan jeg si hvordan jeg lager det, så kanskje du også får det til?

Ellers så klarer jeg å lage alt tror jeg. Kommer ikke på noe jeg ikke får til etter et par forsøk.

Skrevet

Gennerelt nei, men klarer ikke lage vårruller med risark:(

Må bruke det pga cøliaki, men ble bare noe dritt gitt!

Skrevet

Kan ikke koke poteter... fakta faen. De koker enten ihjel, eller så er de steinharde.

Skrevet

Jeg kan heller ikke koke poteter!!! :)

Skrevet

Tips til dere potetkokere:

Legg potetene i så varmt vann du har i springen i 30 min., så koker du dem i 15 min. og sjekker om de er ferdige med en gaffel. De hverken sprekker eller blir harde ;)

Skrevet

jeg har aldri fått til hjemmelagde vårruller. har prøvd minst 10 ganger,men det blir like mislykket hver gang :-(

Skrevet

Jeg får ikke til gjærbakst. Jeg kan drepe et menneske med baksten min, blir så tungt og hardt :-(

Skrevet

Nei nei nei, man skal ikke bruke varmt springvann i mat!

Bruk en dampkoker, eller rett og slett en rist i bunnen av gryta, så dampkoker dere potetene. Da skal det godt gjøres å dravkoke en potet;)

(+ at det trengs mindre vann, og det koker dermed opp raskere. Og poteten mister ikke så mye næringsstoffer)

Skrevet

Hvit og brun saus lager jeg aldri, så kanskje det.

Hva er det som skjærer seg med vårrullene deres da? Det får jeg nemlig fint til. Men steker de bare i ovnen jeg da..

Skrevet

Dårlig på biff. Skorpen blir fin, men enten er biffen gjennomstekt eller for blodig.

Gjærbaksten er sjeldent suksess heller, selv om jeg vet at den egentlig er idiotsikker.

Skrevet

lager du deig selv til vårruller eller? jeg har prøvd filodeig og rispapir men de blir ikke sprø og de faller fra hverandre...

Skrevet

Er ikke noe flink til å steke kjøtt generellt atså. Er kjemperedd for at det skal bli rått, men ender alltid opp med tørr kylling eller skosålebiff.

Men, er flink til å langtiddsteke da, koteletter feks eller å bruke leirgryten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...