Gå til innhold

Fremovervendt bilstol med iso fix - hvilken anbefales ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3.5 åringen må nå snues, grunnet plassmangel til beina. Nå går det ikke lenger. Men han er for lett til beltestol (15 kg) og det går heller ikke siden han tar selen av seg. Vi har forsøkt.

Må derfor ha en ny bilstol, som er fremovervendt - og da ønskr vi iso fix fester. Han er kun 12 kg, så jeg vil tro han vokser fra stolen i lengden før han når 18 kg. (er klar over at vektgrensen på iso fix er 18 kg)

Har dere noen å anbefale ? God sidestøtte, og god sittekomfort - og helst ikke så diger siden vi må ta den med på reise fra tid til annen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grensen er 15kg, det er slutten på fempunktsselen som er 18kg

Vi kjøpte cybex et eller annet fix. Var best i test da vi kjøpte for under et år siden.

Skrevet

Vektgrensen for iso fix er 18 kg

De fleste beltestoler har en nedre vektgrense på 15 kg, bortsett fra de som har sånn pute foran. Men de har vi prøvd - og det fungerer ikke. Han fikk helt klaus.

Så: Vi trenger et fremovervendt sete med 5 punkt seler, og iso fix feste.

HI

Skrevet

Nå har jeg ikke prøvt dette sete selv, men jeg liker veldig godt besafe sinte bilstoler.

http://www.hts.no/no/products/izicomfort_isofix.php

Har og har hatt flere av besfae sine produkter, syns de er veldig stabile og gode stoler. Er selger av bilstoler, har flere forskjellige merker, men det er besafe og britax som er mine favoritter.

Skrevet

Takk for link. Har ixi kid nå, og enig i at det er supre seter. Skal absolutt sjekke det ut.

Har også lurt på maxi cosi et eller annet, med iso fix. Var det priori tro ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...