Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Jeg har vært singel lenge og nå møtt en fantastisk mann. Vi passer veldig godt sammen,samme verdier og ønsker for livet. Masse kjemi og er veldig glade i hverandre. MEN det er jeg som må ta et valg, han er klar på at det er meg han vil ha og vil dele resten av livet med. Men han vil ikke ha flere barn, han er også sterilisert, selvfølgelig kan det omgjøres men han ønsker ikke det. Han vil mer en gjerne være far for mine barn (deres far er ikke i bildet desverre) men det blir ikke aktuelt med et barn til til for han. Jeg ser jo den han har 3 og jeg har to så det er 5 barn tilsammen og det er jo mange. Hans er store og snart ute av huset da, mine er små. (Vi er ganske jevngammle men han startet veldig tidelig med barn mens jeg begynte ganske sent.) Jeg har egentlig aldri bestemt at jeg vil ha en til, jeg hadde to særdeles tunge svangerskap med mange mnd inne på sykehus i første svangerskap, og måtte inn til sjekk 3-4 ganger i uka i andre (de ville helst legge meg inn da og men jeg hadde jo en liten hjemme og ønsket ikke det selv.) Så av det helsemessige burde jeg heller ikke få et barn til. Men nå som jeg sitter og vet at satser jeg her (og allt går bra, man vet jo aldri selvsagt) så gir jeg også fra meg muligheten for å få barn igjen. Og det føles egentlig ganske tungt å skulle ta et slikt endelig valg. Jeg er litt redd for at jeg kan komme til å ødelegge forholdet senere om jeg plutselig oppdager at jeg så gjerne skulle ha hatt et barn til og angrer på det valget jeg tok. For han blir det jo som å ha 5 barn da han kommer in i mine barns liv mens de ennå er i bhg alder og på fulltid. For meg blir det da å ha to barn, hans barn er så store at det ikke blir å ha en stemor rolle engang egentlig. Ok vet ikke helt hva jeg vil med innlegget prøver vel bare å sette ord på tankene mine.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Hmm vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal svare deg uten å virke slem og usympatisk. Men mannen din har tatt et valg og sterilisert seg han ønsker ikke flere barn. dere har jo 5 til sammen heldige dere. Om dere finner ut at dere har overskudd til en til kan dere jo søke om å bli forsterforeldre eller bli ekstra besteforeldre til et barn? Ser jo stadig at folk som bor langt unna familien sin ønsker seg noen ekstra voksene inn i sitt barn liv Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Jeg hadde ikke engang orket tanken på 5 barn
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Du har allerede to friske barn, og du har funnet drømmemannen, hadde slått meg til ro med det
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #5 Skrevet 27. mars 2011 Om behovet melder seg for deg senere, kan du jo bare gå inn i en fosterforeldre ordning? Vinn vinn for alle parter!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #6 Skrevet 27. mars 2011 Nei jeg forstår selv hvorfor han ikke ønsker flere barn, og det kunne aldri falle meg inn å prøve å få han til å forandre mening. Men samtidig er jeg usikker på om jeg er klar til å bestemme at jeg aldri skal ha barn igjen. Alle grunner peker til at jeg ikke burde bli gravid igjen samme hva. Hverken med han eller noen andre. Det er bare følelser. Jeg jobber med barn så det har ikke med det å ønske flere barn inn i livet så hen det har med å ønske et barn til som er mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå