Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Begynner som lærlig høsten 2011 og bor med samboer og vårt felles barn. Var på Lånekassen sine sider men ble ikke helt klok der heller. Jeg har vel ikke mulighet til å få borteboerstipend når jeg blir boende med samboeren og datteren min ?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 altså man får jo en viss del av lånet omgjort som stipend fordi man bor for seg selv, altså ikke hjemme. Men man får ikke direkte bortebostipend nei..det får de som går på videregående som ikke bor hjemme. det er iallefall det jeg mener å huske etter hva jeg har lest.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Du er voksen og bor med mann og barn. Selvfølgelig får du ikke borteboerstipend.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Om du må bo borte, fra den adressen du er folkeregistrert på, under skolegangen så kan du få borterboerstipent (det ligger i navnet: man bor borte). Men når man bor hjemme så får man ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå