Gå til innhold

operert for gravid utenfor livmor... noen andre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda etter mye om og men så fant de det ut tilslutt jeg var gravid utenfor livmor. Først forsonte jeg meg med en abort, så fikk jeg kontrabeskjed hcg var stigende, mest sannsynlig var jeg gravid likevel og skulle derfor på ultralyd. Jeg startet nok en blødning før ultralyden og da mente de at jeg hadde sannsynligvis abortert tvillinger, siden to blødninger, livmoren var tom. Men smertene gav seg ikke, jeg var hos lege som mente magesmertene kom fra stress.... etter to uker ringte jeg sykehuset for sikkerhets skyld, spurte om å få snakke med gynekologen som hadde utelukket xu, men hun var på ferie, til gjengjeld skulle jeg få ultralyd dagen etter. Jeg tok ny ultralyd og inn på operasjon ble det. Hadde store blødninger i buken og altså svangerskap i ene eggleder, makan, ikke rart jeg hadde vondt. Det som jeg nå lurer på, dere som har vært gjennom lignende, hvordan artet blødningene seg etter operasjonen..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

For det første, Så trist og leit, jeg vet hvordan du har det og hva du går igjennom! Opplevde xu i juni, hadde ikke stor indre blødning, men ubeskrivelige smerte, og besvimte på badet! Verken fastlege, legevakt eller A-Hus tok meg på alvor før jeg hadde vært på legevakta to ganger! Fikk da ul der de oppdaget at den lå i egglederen! :( Ble operert ganske fort!

Etter operasjonen blødde jeg bare litt i et par dager! Fikk vanlig mens igjen da jeg skulle hatt i forhold til syklusen før jeg ble gravid! Mulig det bare var tilfeldig! Men blødde veldig lite etterpå!

Håper du blir fort gravid igjen, om du ønsker det! :)

Jeg ble gravid igjen i desember, med bare en eggleder! :) Fått bekreftet på ul at den ligger der den skal og er nå 15+2! :)

lykke til videre! :)

(Trøste)klem fra

Skrevet

Hei !!!

jeg hadde en xu i 2003 og der forsvant egglederen i en fei !

jeg besvimte og small i bakken så det sang pga enorme smerter i magen.

hadde ingen blødninger før de fant ut at jeg var gravid utenfor livmor, men blødde en del etter operasjonen.

er gravid i 15 + 2 jeg også :D

Kjempetrist å høre om andre som kommer i samme situasjon :(

Skrevet

Jeg ble operert i uke 16 med en ex u for noen år tilbake. Sterke smerter i lang tid som kom og gikk, men legene sa at "alt var fint". Fasitet var exu og blod i buken. Endte opp med en eggleder mindre.

Hadde bare en mens før jeg var gravid igjen og venter nå min 3. barn etter denne opplevelsen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...