Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Har en venninne som mildt sagt er elendig til å bake, men nå har jeg smittet henne med bakedilla, og jeg har bedt henne slutte å kjøpe Toro, og vil lære henne å BAKE! (Hun ringte meg for litt siden, da hun var innom apoteket, og lurte på hvilket hylle bakepulveret sto i!!) Jeg tenkte å lage en powerpoint-presentasjon eller noe, som hun kunne se på, og lære litt av:P Foreløpig har hun bare motivasjonen klar;) Hjeeelp meg!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Kan du ikke få henne på besøk, så baker dere noe sammen? Vil egentlig ikke anbefale sånn torogreier, for de smaker ikke no godt! Og skal du lære å bake, er det bedre at du lærer deg å bruke dl mål og vekt
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Skikkelige ingredienser er alfa og omega for et godt resultat! -Eggene må være så ferske som mulig, da hever deigen/røra seg bedre. -Bruk EKTE vaniljesukker, de største butikkene har dette og det smaker helt anderledes enn det hvite pulveret. -Bruk meierismør, margarin har man ikke i bakverk! -Samme temperatur på alle ingrediensene, la eggene ligge på kjøkkenbenken helst fra dagen før du skal bake så de ikke er iskalde. -Vær nøyaktig med målingen, en god vekt eller riktige dl-mål er viktig.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 TAKK for tips! Har dere flere? Vi skal bake sammen, og da skal jeg til henne, for å inspisere kjøkkenet og se hva hun trenger å fylle på og kjøpe;) Blir litt vanskelig å skulle bake sammen, fordi jeg tydeligvis er på et litt annet nivå enn henne på det feltet (hun mener jeg snakker gresk når vi snakker om baking), så her må jeg ned på nivå 1! Vet jo det meste, men vet liksom ikke helt hva jeg skal begynne med å lære henne.. Har allerede kjøpt et basic-kit til henne, da (inkludert den SISTE toropakken hennes, hihi) Regner vel med at denne prosessen tar litt tid:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå