Gå til innhold

48timers regel også for voksne v/ omgangssyke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange timer etter siste oppkast/diare kan en dra på jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om en jobber med barn, eldre, syke, med mat el. så bør en holde seg hjemme i 48 timer. Utover det så kan man vel dra på jobb når man er frisk igjen så lenge man har god håndhygiene og kan trekke seg litt unna andre mennesker.

Skrevet

Jeg holder meg hjemme til jeg er frisk og litt til.

Skrevet

OMG.

Man kan gå på jobb når man er sluttet å spy. Vi er voksne mennesker og bare vi er påpasselige meg hygienen så er det ikke smitteproblemer mellom voksne på jobb!

Skrevet

Ikke det? Her var det bestefar som smittet oss sist.

Skrevet

Jobben din har heilt sikkert ein "regel" for dette.. Gjør det enkelt: spør sjefen din. Sjølv så har eg ein jobb der eg er borti andre mennesker sin mat og dessuten helse på alle typer mennesker så eg ville holdt meg heime. Og det er sjefen min og enig i.. sjølv om han gjerne vil ha folk tilbake på jobb så vil han heller ikkje at eg for eks smitte kolleger sånn at fleire blir sjuke..

Skrevet

Kanskje bestefaren deres har dårlig hyigene da 14:00

Skrevet

Nei, han har nok ikke det.

Men, omgangssyke er jo et virus som lett smitter.

Skrevet

Men om folk har en god håndhygiene og vasker hendene på anbefalt måte, så vil vi få over 90% mindre virus sykdommer.

Bare se tilbake ett år når svineinfluensaen florerte.Folk var kjempenøye på hygienen,og det var mindre sykdom generellt.

Skrevet

et er tydelig at en her oppe ikke har sjønnt det. Når man har fått omgangsyken er man smittsom vertfall 48 timer ETTER SISTE oppkast eller diare. Noroviruset smitter veldig lett. selv om man er flink med hygienen er det lett å smitte andre fordi viruset er resistent mot det meste.

derfor er det slik at dersom man jobber med feksmat, jobber i barnehage, på sykehus, gammlehjemmer ++++++++++++ så SKAL man tidligst være tilbake i jobb ETTER at det har gått 48timer uten oppkast eller diare.

dersom man ikke jobber så tett med mennesker sier de 24 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...