Gå til innhold

Hvordan er statusen hos aprilmagene? :)


Tøvsjura

Anbefalte innlegg

Tenkte det hadde vært morro å lage en liten tråd om hvordan formen og statusen er for oss som venter barn i april. Er selv 37+2 på vei i dag og er fødeklar i morgen (!), formen er til og fra med litt lav blodprosent og bihuleproblemer, men ellers merker jeg godt at det nærmer seg! Mensmurringer konstant, småtak i ryggen osv. Er 3.gangs og har født ca 1 uke før termin med nr.1 og 2, men denne gangen tror jeg den lille vil ut enda litt tidligere, merkes i allefall slik på kroppen! Spennende tid i vente :)

 

Forøvrig termin 18.april og venter jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er førstegangs og 36 uker på vei. Selv om jeg ikke er fødeklar i forhold til hva bim mener, så skal jeg love at jeg kjenner meg rimelig klar for å bli ferdig nå, og treffe lilletuppa <3

Håper jeg får litt før termin, selv om gjennomsnittet av førstegangsfødende får 4 dager etter. Blir spennende å se.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

 

Jeg er 36+3 i dag og er rimelig spent i disse dager jeg å...syns hele svangerskapet har rast avgårde, og nå er det plutselig snart over???! Dette er vårt tredje barn, og begge de to andre kom 2og 3 dager før ULtermin, altså på menstermin...så jeg håper jo at jeg skal slippe overtid denne gangen også. Har masse kynnere, av og til med litt mensmurringer, men ellers har jeg lite plager eller symptomer på fysiske fødselsforberedelser.

 

Har i dag og fredag igjen å jobbe før permisjonen starter, og da skal jeg bare lade opp. Jeg gruer litt til fødselen denne gangen, men kjenner at jeg begynner å bli litt klar å på å møte den lille inni magen :)

 

Jeg er i fin form - beste svangerskapet sånn sett... kan ikke klage på noe som helst egentlig. Jeg koser meg med magen, selv om det såklart merkes at ting er litt tungt. Med Emma ble jeg plutselig dritlei da jeg hadde 10 dager til termin, så er litt spent på om jeg virkelig skal bli dritlei denne gangen? Gjør vel det til slutt :)

 

Lykke til med innspurten alle sammen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Jeg er idag 36+5 og jeg kjenner jeg begynner å bli rimelig spent :) Syntes også dette svangerskapet har rast avgårde, syntes det virker kort tid siden det var sommer og testen ble positiv.

Formen har vært bra hele veien, er bare nå jeg har fått vondt i ryggen og ble fullt sm for et par uker siden. KJenner en del murringer til tider.

Håper hun kommer en uke før termin, men er første gangs fødenede så går sikkert til termin eller over. Litt små lei og gleeeeeder meg til snuppa kommer ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg har menstermin 18, men UL-termin den 25 april, så her er det ikke godt å si når lillegutt kommer.

Jeg har fått på termindato de andre gangene, så jeg håper jo at denne ikke venter så alt for lenge.

Gru-gleder meg til fødsel. Det har gått veldig fort de andre gangene, så er litt redd for å ikke rekke frem i tide. Har jo også 2 småtroll som må leveres en elller annen plass :P

Gleder meg uannsett til å møte våren med liten baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekk trå:-)

jeg er 36+5 i dag og har ul termin 24 april og mens termin 21 april:-)

mye nedpress og mens murringer om kvelden og ubehagelige/ vonde kynnere hele dagene...

førstemann kom 6 dager før termin så håper å føde litt før termin denne gang også.

veldig sliten nå, pga lite søvn og bekkensmerter og super aktiv baby;-P hehe

storesøster på 2år og 4 mnd gleder seg veldig til lillebror kommer:-)

 

alt er klart så han kan bare komme når han er klar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

 

Jeg er nå 39+1 i dag og har termin 6 april. Har kjempe masse kynner, og slimproppen sammen med tegnings blødninger i flere dager nå. Går bare og venter på når det skal skje og at jeg rekker frem i tide. Fikk første man 3 dager før termin, da fikk jeg press rier med engang og vannet gikk på parkeringen til sykehuset kl 1000 babyen ute kl 1058. Har på følesen at det skjer denne uken men tiden vil vise :)

 

Lykke til jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Har også termin 6.april. Har mye kynnere på kveldene. Mange av dem mye vondere enn de første riene var sist.

 

Utrolig rar følelse dette at man liksom bare må gå og vente. Er jo så vant til at man alltid planlegger alt i dagens samfunn.

Førstemann kom 3 uker før termin så da rakk jeg jo ikke å tenke noe eller lure på det i det hele tatt.

 

Er veldig spent på hvem lillejenta i magen er. Lett å tenke at hun er helt lik sånn storesøster var da hun kom.

 

Det er jammen en spennende tid vi går i vente jenter.

Masse lykke til alle sammen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Termin 20. april. Hatt siste arb. dag idag. Har mye vondt i rygg og bekken, og helt latterlig trøtt hele tiden!

Ellers er vel formen så god den kan bli nå på slutten!

Dette er mitt andre barn, og svangerskapet har gått kjempe fort. Nesten helt uvirkelig at det snart skal komme en liten baby!

 

Sist gikk jeg 8 dager over termin, og det var grusomt. Håper virkelig jeg unngår dette denne gangen - skal på modningsakupunktur i morgen!

 

Masse lykke til til dere andre april mammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har termin 6.April (Dvs 39+3)

Dette er vårt første barn så vi er veldig spente om dagen begge to. Har ikke kjent så mange tegn på at fødselen nærmer seg så jeg er forberedt på å gå over.

Har hatt kynnere enn stund ( trur jeg), men disse har ikke vært så vonde. Natt til i går fikk jeg noen kynnere som var ganske så vonde, og nå ligger jeg her og gruer meg litt til selve fødselen.

Ellers er formen nokså grei. Sliter litt med bekkenet, men forutenom det føler jeg meg i fin form.

Tenker på dere damer, masse lykke til :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 38+6 og har termindato 10. april, håper hun kommer den nærmeste uka, men prøver mentalt å innstille meg på at det i "verste" fall ikke blir før i påskeuka.

 

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager til termin (13 april) :) er førstegangsfødende, og er veldig spent!

status: halsbrann!!! Har hatt en del halsbrann den siste uka, men har heldigvis ikke vært plaget tidligere..så skal vel ikke klage så veldig mye på det. Ellers er formen fin:) kynnere har jeg hatt siden uke 15, så de legger jeg nesten ikke merke til..bortsett fra at de har blitt sterkere. Alt av utstyr er kjøpt inn og baggen er nesten ferdigpakket, så nå kan lillegutt bare komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 35+6, og har termin 30.april. Dette blir vårt første barn, og vi gleder oss veldig!:) Har ikke hatt noen særlige plager i det hele tatt, og har nesten ikke mage heller. Har hatt migrene nå konstant i 3 dager, det er litt slitsomt, for har ikke merket noe særlig til det tidligere i svangerskapet. Håper bare jeg slipper det de resterende ukene.

Ellers er det mye kynnere, mensensmerter både foran og bak, og stinkninger i underlivet. Det er bare deilig!:)

 

Var hos gynekolog før idag, og der fikk jeg vite at jeg har en litt slank baby. Han skulle sende all info til føden, så skulle de ringe meg hvis de mente jeg burde komme opp pga morkaken og rier. Skjønte ikke helt hva han snakket om.. Men det var ikke noe å bekymre seg for, og det stoler jeg på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...