Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Jeg har 2 katter og er egentlig litt spent på om de kommer til å reagere på noe som helst vis når jeg begynner å få rier etc. Er det noen av dere som har katt, hund eller andre dyr som har endret oppførsel eller lignende, når dere har begynt med rier?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Katten min reagerte veldig rart da riene begynte. Han hadde vært merkelig under hele svangerskapet, men da riene begynte ble han helt måse. Mjauet masse, hoppet opp og ned fra vinduakarmen (jeg holdt meg fast der mens jeg ventet på ambulansen som skulle komme) og han klorte seg fast i buksen min. Han var helt merkelig og han skjønte kanskje at jeg ikke var helt på kanal og at det var noe uvanlig som skjedde.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Katta vi hadde når jeg var gravid, ble for første gang på da 18år kosete og den skulle ligge på magen min. jo mer magen min vokste jo mer kosete ble den. Sparket det i magen reiste den seg og la seg ned igjen når det ble rolig. Og den måtte ligge på buta mi om natta, ikke så uvanlig men den pleide å ligge på dyna før. Dagen vannet mitt gikk så skydde den meg, lå bare i en stol i nærheten av meg og skula på meg. Min mann tok med ett teppe fra sykhuset som lukten av babyen var på, han trodde det kunne være lurt men blei klora opp. Katta har vel aldri vært så gal som da, så han gruet seg til babyen kom hjem. Men katta og babyen ble uadskillelige. Vi hadde en stor stol som vi kunne ta ut en slik klaff til å ha beina å, der sov ungen når vi var i stua (baby som bare ville sove i armkroken vår, eller stolen) Der ble pus og baby sovende, den katta var aldri langt unna babyen. Jeg var redd katta ville prøve seg oppi vogna men det var ikke aktuelt, den prøvde seg aldri og flyttet ut av soverommet mitt uten at jeg måtte kaste den ut. Katta oppførte seg nesten på samme måte med nr 2, men da hadde den en 2åring som bærte, trøkte den ned i en dukkevogn og skulle leke dukke med. Dagen jeg fikk ungen skudde katta meg igjen, jeg trodde ikke det ville bli noen fødsel i dag men resten av huset forberedte seg på at jeg skulle dra på føden. Og ungen kom den....
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Da jeg gikk gravid med førstemann ble katten vi hadde da veldig glad i å kose på magen min:) Da jeg skulle ha sistemann reagerte ikke katten vår på selve svangerskapet, men den dagen da lillemann kom til verden ble katten helt tullete.. Han mjauet hele tiden, skulle inn, skulle ut og gikk etter meg og "pratet" hele dagen. Mannen min spurte meg om det var noe på gang, men jeg merket ikke noe gitt:) Senere på kvelden kom riene og vi dro på sykehuset:) Katten har aldri oppført seg slik etterpå, så han merket nok at noe var på vei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå