Gå til innhold

Hvordan merker man at man har fødselsdepresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer man ikke å føle noe glede da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at man VET det. Var aldri noe å lure på, egentlig.

Klart jeg følte glede innimellom, men den ble alltid avbrutt av depresjoenen...

Skrevet

Der er jeg uenig med deg som svarte.

Jeg VISSTE det ikke. Mistenkte det, men visste det ikke. Symptomene man leser på nettet stemmer ikke alltid med det man føler selv.

Jeg VET fortsatt ikke om det var det jeg hadde, eller om det bare var slik at jeg var utslitt, men mistenker det var det.

Skrevet

Hvordan er du uenig i hva mine erfaringer er?!

Jaja...

Du fikk altså ikke diagnosen selv? Da bør du hvertfall ikke gi meg et slikt svar!

23:04

Skrevet

Med fødselsdepresjon, som ved "vanlig" depresjon, er det ikke alltid lett å innse at man er deprimert. Man kan også ha mange forskjellige symptomer, som er helt forskjellige fra andre med samme diagnose. Om du mistenker at du har en depresjon ville jeg snakked med helsesøster eller fastlegen din så fort som mulig slik at du kan få litt hjelp og dermed muligheten til å nyte spedbarnstida mest mulig :-)

Hilsen sykepleier

Skrevet

23.24. Nei, jeg er ikke uenig i hva DINE erfaringer er. Det har jeg heller aldri påstått. Dine erfaringer er dine erfaringer. De trenger nødvendigvis ikke alltid å samsvare med andres erfaringer.

Jeg har hatt diagnosen depresjon før, og fått tabletter mot det - og da gikk det også et par år før jeg var sikker på at det var det det var.

Chill pill..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...