Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Har en gutt som blir 4 år i juli. Han er kresen og småspist, alltid vært det. Det blir bare værre og værre, han liker mindre og mindre ting. Nå spiser han egentlig ikke noen form av kjøtt. Ikke kjøttdeig, ikke kjøttboller, ingenting. Jo, en sjelden gang kan han spise et par skiver med kjøttpudding, og han spiser pølser, men det har vi jo ikke hver dag, ikek hver uke heller. Ellers spiser han litt brød, knekkebrød, youghurt, mye havregryn, grøt osv. Han er veldig glad i frukt og grønnsaker. Men jeg lurer på om han kan ha noen mangler i kroppen pga av at han ikke spiser kjøtt. Han spiser heller ikke kjøttpålegg, ikke leverpostei engang.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Min 4-åring er litt lik din. Og han har nå fått påvist jernmangel. Legen gav streng beskjed om at han måtte få leverpostei. Men problemet er ikke at han ikke får - han vil ikke ha. Ikke alle kan like alt. Jeg synst det virker som han spiser veldig mye forskjellig. Så lenge han er frisk og rask så er det nok ikke noe galt.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Ikke alle kan like alt, men det er litt viktig at du får i gutten jern 21:51. Så om du ikke får i han kjøtt eller leverpostei foreslår jeg en ny tur til legen!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 + en tur på helsestasjon som kanskje kan komme med litt tips. jeg vet ikke er kanskje litt "teit" no men en 4 åring sulter ikke. tror ikke jeg hadde belønnet sånne spisevaner med ketsjup, pølser, søte frukter, og MASSe karbohydrater.... hadde nok heller gitt alternative tørr skive eller skive med leverpostei agurk++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå