Gå til innhold

slankevenn ønskes:)


maizi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en dame i 30 årene som søker etter slankevenn:)

Jeg er 1,70 høy og veier 69 kilo pr i dag. Har fått to tette barn og sliter litt med å få av meg de siste kiloene etter svangerskapene.

 

Målet mitt er å veie 64 kilo til sommeren. Dette ønsker jeg å gjøre ved å endre kosthold og ved å være aktiv.

 

Ønsker å komme i kontakt med en som har omtrent samme mål slik at vi kan motivere hverandre og utveksle erfaringer.

 

Håper¨på mange svar:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!:) Jeg trenger også en slankevenn!!:) Trenger motivasjon og en å "prate" med om slankingen ;)

Jeg er 28 år, har 3 barn på 4år, 2år og 5mnd. Med nr 1 la jeg på meg 27kg..Gikk greit ned til 69kg, men de 6 siste kg måtte jeg slanke bort, og det krevde vilje og motivasjon. Og jeg klarte det ila 2-3mnd. Med nr 2 la jeg på meg ca 20kg, de forsvant veldig fort av seg selv. Nå med nr 3 la jeg på meg 27-28kg igjen, og har gått veldig treigt ned ifht de andre gangene. Jeg VIL komme inn i de "gamle" klærne mine igjen. Så da må jeg ned minst 4 kg.

Mitt mål er 62-63kg. Nå er jeg 65,8kg. Jeg må også få strammet opp mye slapphet her og der..;P Jeg sliter med motivasjonen i helgene..da blir det til at jeg skeier ut..og gjerne litt for mye!! Så da går jeg opp det jeg evt har gått ned den uken, og må begynne på nytt igjen mandagen :(

Jeg trener en god del, elsker å trene! Så blir trening mand, tirsd, onsd, torsd og lørdag. Min dag ser sånn ut ang mat:

Frokost: 2 knekkebrød med banan og LITT lett syltetøy, 1 glass melk

Lunch: Omelett av 2 egg med 1 kokt skinke i, agurk, paprika, vann

Mellommåltid: 1 lett yoghurt eller 1 eple

Middag: Spiser vanlig middag, men prøver ¨å spise kun 1 porsjon, mindre poteter og mer gr.saker

Kvelds: 2 knekkebrød med banan og lettsyltetøy, vann

VET at jeg går ned om jeg holder meg til dette, var dette jeg gjorde etter nr 1 var født, og jeg merket resultater fort! Men så er det den viljen og notivasjonen da..;) Jeg er også 170 høy forresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da ser det ut som om vi er i samme båt ja:)

Jeg er også litt som deg som skeier ut i helgene også er det påan igjen på mandagen. Men jeg har bestemt meg for at nå er det slutt. Sommeren nærmer seg med stormskritt og jeg vil vil vil føle meg vel.

 

Du er jo kjempeflink som klarer (og har tid) til å trene så mye. Her flyr dagene og når ungene er i seng om kveldene er jeg helt ferdig!! Men må prøve å skjerpe meg. Litt lettere når kveldene blir lengre og lysere.

I morgen har jeg fri fra jobb og da skal jeg gå meg en lang tur.

 

Har ikke laget noen meny egentlig, men har vært og sjekket ulike middagstips på greteroede.no og der var det mye godt. Spiser vel egentlig sunt og variert men er vel all småspisingen og sjokoladespisingen som er problemet.

 

Hvor lang tid tenker du at du bruker på å gå ned dine 4 kg?

Hva trener du?

 

Vi skal klare dette!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4 kg regner jeg 2mnd... Jeg tror at 0,5kg i uken er et realistisk mål for meg... 2mnd høres sååå lenge ut..men tiden fyker, så plutselig er 2mnd gått ;)

Jeg trener slik: Mandag: 1time styrke, Tirsdag: 1time jogging/rask gange, onsdag: 30min på elipsemaskin + 30 min styrke, Torsdag: 45min aerobic+30min styrke, Lørdag: Samme som onsdag ;)

Jeg er også sliten og trett etter barna er kommet i seng, men er jammen herlig å komme seg ut av huset, Ipoden på med favorittmusikken på full guffe, og bare "gå inn i en annen verden" litt ;) Synest det er herlig!!:) Og jeg får mye energi av det :)

Jeg går også tur med vogna hver dag, alt fra 40-60 min.

Småspising er et problem for meg også..tenker at "jaja, kan jo ikke skade med bare litt..." Men om jeg da teller kalorier så ser jeg jo at jeg da kommer plutselig langt over det jeg skal. Prøver å holde meg til 1300kcal pr dag..

Et tips til deg: Skaff deg puls klokke :)) Jeg synest treningen er mye mer spennende etter jeg fikk meg det. Har den også på når jeg går tur, og det er gøy å se hvor høy puls jeg får, og at jeg faktisk forbrenner mye kcal av en rask tur! :)) Det er veldig motiverende! :)

 

Ja, dette MÅ vi klare!! VIL føle meg fin i sommer..iallefall FINERE! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har begynnelsen av uken vært for deg? :)

I går var jeg flink og holdt meg til KUN det jeg skulle spise, og så en time trening på kvelden (+trilletur på dagen). I dag har det blitt trilletur, og så var jeg i badebassenget med ungene. Og etterpå en tur på fjellet :) MEN spiste 3 hele hjerter med vafler...og det er vel ikke fullt så bra,nei...:(( Men, men...håper det går opp i 0 med trilleturen + fjellturen da ;P

Skal ta meg 10minutt med rockeringen min nå tenkte jeg :)

Ha en fortsatt fin slankeuke!! :)))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Skal si du er utrolig flink å trene!!!

 

Jeg har klart å spise sunt og fornuftig, gått to turer og børstet støv av sykkelen min. Nå må det bare vare. Har bestemt meg for å veie hver mandag og håper virkelig at jeg har gått ned noe på en uke.

Det hjelper på motivasjonen:)

 

Har bestilt sydentur i mai, og det er en ekstra motivasjonsfaktor.

 

Jeg spiser havregryn med melk og bær til frokost. 3 knekkebrød/2 skiver til lunsj pluss frukt, en porsjon middag og 2 knekkebrød/ havegryn til kvelds.

Hva tenker du om det?

Hvor ofte veier du?

 

Det virker som om du er godt i gang. Blir kjekt når resultatene kommer!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veier meg hver fredag :) Åh, sydentur i mai hørtes helt fantastisk ut!! Jeg vil også...Når barna blir litt større ;P

Høres ut som du spiser sunt. Finn Crisp eller rugsprø er de sunneste knekkebrødene, men det vet du kanskje? :) I et vanlig grovt wasa knekkebrød er det 45kcal pr knekkebrød..det er mye synest jeg. Men så lenge du ikke overstiger 1500kcal og trener, så er det veldig bra!:))

I dag startet jeg dagen med en fjelltur (samboeren har avspasering, så han var hjemme med småa). 1t 20 min. Bra det :) Så ble det en liten trilletur, men det var bare sånn "daffing", jeg gikk med typen så da ble det mer prating enn trening . hehe :)

Jeg drikker en del pepsi max... Gjør du det?.. Håper ikke det går utover vektnedgangen..men jeg vet at med feks Grete Roede så er pepsi max lov, for det er ingen kalorier i den... Hmm..:)

Åh, gleder meg til å bruke alle mine gamle klær igjen! For det SKAL jeg nemlig gjøre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende med veing på fredag da:)

 

I dag har jeg ikke fått sjans til å trene. Måtte jobbe litt over og ettermiddagen fløy avgårde. I morgen reiser mannen vekk og jeg er alene med barna så da får jeg ikke muligheten heller. Men har en aktiv jobb og hvis været tillater det så er vi ute til det er leggetid.

 

Hvordan regner du kalorier? Er det noe nettsted el noe hvor man kan regne ut på en enkel og grei måte?

Er jo litt spennende og ha full kontroll på hva som går inn:)

 

Jeg prøver å styre unna brus utenom helgene. Da kjøper jeg meg en pepsi max og har den lørdag og søndag. Merker at jeg blir litt oppblåst av kullsyren. Men noe må man jo kunne unne seg.

Jeg savner kaffe latten og moccaen da.... Har bare kuttet kaffe og te også jeg. Ikke så glad i vanlig kaffe og de "gode" sortene er jo kaloribomber.

Ja, gleder meg til å gå på loftet og finne frem favorittplaggene som jeg brukte før jeg ble gravid for så altfor lenge siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag for meg...og en ekte dritt dag!!:(( Vekta viser 66kg...sist uke var den jo 65,8!!:(( Så absolutt INGEN nedgang..! Søren også da!! Men jeg gir meg ikke! Må bare stå på. Trener jo en del, så bygger en del muskler. Merker jo at kroppen blir strammere for hver uke, og det er positivt!:) Uansett finere med en sterk kropp selv som den har noen kg for mye, enn en tynn kropp med ingen spor av muskler eller styrke...;) Jeg trøster meg med det!! ;P hehe

Gode helg til deg!! Spent på veiing på deg på mandag. Håper du får bedre resultat enn meg!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen.

Har vært uten internett i helgen. Så kjipt at vekten har gått opp. Det har nok med treningen din å gjøre.

Jeg har nok også gått opp 400 g:( er det mulig????? og jeg kan ikke forklare det med trening. Men uansett så må jeg bare stå på og det er helt tydelig at jeg må være mer i aktivitet. Så ny uke nye muligheter!

 

Kanskje man får en mer reel vekt om man veier annenhver uke?

 

Men du må bare fortsette sånn du gjør så kommer resultatene!!!

 

Ha en fin trene og slankeuke! Krysser fingrene for bedre resultat denne uken!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så utrolig kjedelig å gå på vekten og se at man har gått OPP!! Det er jo totalt feil vei!! ;P

Denne uken har jeg vært flink..frem til nå iallefall ;) Men var hos foreldrene mine i helgen, og de disker opp med både det ene og det andre, og har alltid snop tilgjengelig..så tok jo av med mye usunt der ja!:( Det straffer seg vel når det kommer til fredagens veiing, tenker jeg..:(

Ja, sikkert like greit å veie annenhver uke..men jeg bare MÅ på vekten en gang i uken..er litt opphengt i det der..:/

Har nå begynnt å tenke litt på hvor mye karbohydrater jeg får i meg...tenkte å kutte ned en del på det. Så jeg har laget knekkebrød med lite karbo i, og spiser en del omelett.. Spiser vanlig middag, men lager grønsaker til alt, så jeg spiser bare BITTELITT potet/ris/pasta... Håper det vil hjelpe på vekten! :)

Klarer ikke å slutte med pepsi max... Men bør klare det..for har hørt at søtstoffet som er i lett-brus kan gjøre at man ikke går ned i vekt...men jeg vet ikke..:/ Har trent mand,tirsd og i dag..Og skal på 1,5time aerobic i morgen :)

Håper jeg har gått ned til fredagen da..!:))

 

Hvordan har din uke vært så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også og prøve lavkarbo diett. Da får man vel resultater kjapt. Er vel egentlig litt i mot disse diettene der man raser ned i vekt for så å gå like fort opp, men kanskje bare et par uker for å se at vekten går ned. Det hjelper på motivasjonen.

Men slanking er jo et enkelt regnestykke, færre kalorier inn enn ut:)

Vel, enkelt i teorien ihvertfall:)

 

Har forsåvidt hatt en fin uke. Spist fornuftig men har enda ikke funnet tid til trening. Sykdom i hus, lite søvn og ekstremt dårlig vær. Alltid en unnskyldning:)

Veldig imponert av deg som trener så mye, håper virkelig vekten er på din side i morgen:)

 

Jeg skal i bryllup i helgen og da blir det vel god mat og drikke og et ørlite kakestykke. Gleder med til det:) men alt med måte:)

 

Lykke til med veiing i morgen!! Hold meg oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag! Og endelig litt lønn for strevet!

Vekta viser 65,1 i dag!:) Ned 900gr. Er veldig fornøyd med det!:))

Nå MÅ jeg bare klare å fortette på denne måten! Det er ikke tvil om at å kutte ned på karbohydratene hjelper!:) Men jeg er ikke SÅ extrem som de som går på ketolyse altså. De skal jo ligge under 15gr karbohydrater for dagen. Det har ikke jeg sjangs til! Ikke gidder jeg det heller..klarer ikke å leve sånn på lang sikt. Men å kutte ut litt div, som brød, potet o.l. er ikke så stort problem for meg. Kutter det jo ikke HELT ut heller, siden jeg ikke er helt fanatisk ;) Og jeg har heller ikke rørt snop denne uken! Og det har nok en del å si også,ja :) Men jeg må unne meg noe godt lørdager..ellers holder jeg ikke ut ;P hehe

Blir spennende å se hva vekten din viser mandag da! Krysser fingrene for vektnedgang! Ha en super helg!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig bra!!! godt å få litt lønn for strevet. Tror jeg skal kutte ned på karboene jeg også. Du reduserer brød, poteter, ris og pasta med andre ord?? Hva med havregryn og knekkebrød?

 

Ja, unn deg noe godt i helgen og fortsett som du pleier til uken igjen. Du er nok snart i dine gamle klær skal du se!!

 

Ha en fin helg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kutter ned på poteter,ris, pasta, brød. Og så drikker jeg ikke melk. Spiser mye egg... Har laget lavkarbo knekkebrød, spiser ikke de som de selger i butikken. Ikke havregryn heller.

Kan jo gi deg et exempel på min mat-dag (i går):

Frokost: 2 lavkarbo knekkebrød med hvitost og paprika

Lunch: Omelett av 3 egg med kokt skinke, agurk, paprika og isbergsalat

Middag: Kjøttdeig og spaghetti..jeg spiste minimalt med spaghetti, men kjøttdeig med kjøttdeigsaus og kokt brokkoli og blomkål.

Kvelds: 2 stekte egg, 2 kokte skinker som jeg stekte litt, paprika og isbergsalat + et galss lett saft ;)

Pepsi max drikker jeg til dagen..det hjelper meg å holde meg unna snopet...:/ Pålegg med lite karbo i er feks hvitost, skinke, salami, fårepølse, spekeskinke... Jeg tenker lite karbohydrat når det er under 5gr karbo pr 100 gr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Hadde ikke du veiedag på mandag? ;)

Jeg har jo veiedag i dag... Vekten viser 64,8kg. Altså ned 300gr. Sier meg fornøyd med det, for har skeiet ut denne uken, for å si det sånn... Spist en del is i det fine været, kun fått trent 3 dager, og spist litt mer karbohydrater enn jeg skal!... Neste uke går det vel heller ikke så bra tenker jeg, da er det jo påske...:/ Men men...vekta går sakte men sikkert nedover, så får bare håpe på det beste!:)

God helg til deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei Maizi:)

 

Jeg ser at du ønsker å gå ned i vekt og ville bare fortelle deg at jeg klarte å gå ned i vekt etter fødselen selv, mye ved hjelp av Herbailfe produktene. Har du hørt om dette? Det er ernæringsprodukt som hjelper deg med å gå opp eller ned i vekt, og skal gi deg mye energi. jeg startet på dette i tillegg til trenig og fikk fantastiske resultater. i dag har jeg akkurat begynt å jobbe med produktene i tillegg til å bruke de selv, å jeg er storfornøyd. jeg anbefaler deg på det sterkeste å prøve dette:) ta gjerne en titt innom siden min http://www.herbashop.no/ANKV

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...