Gå til innhold

Hjelp! Emmaljunga Nitro VS Teutonia Spirit S


Snuppelura&Go`klompene

Anbefalte innlegg

Har en fantastisk Simo kombi, men nå som jenta er 1,5 år kjenner jeg at jeg trenger ei lettere, nettere og mer butikk/bussvennlig vogn.

 

Nitro og Spirit S er favorittene, og jeg trenger hjelp til å velge....

 

Nitro:

 

To svingbare hjul (mer stabil?)

Smalest utvendige mål

Pen å se på (er jo litt viktig...)

MEN: Vanskelig å komme til handlekurv

Ingen håndbrems

Små hjul (rister mer når den triller?)

 

Spirit S:

Håndbrems

2011 har visst større og mer tilgjengelig handlekurv

Stort fremhjul hjul(ruller bedre over ulent underlag?)

MEN:Ett forhjul kan være ustabilt

Bred mellom bakhjulene (verre i smale butikker?)

 

Prisen og innvendig str er nokså like tror jeg, men hvilken er best?

 

For aller første gang blir det heeelt ny vogn fra butikk, så det er 2011 modeller det er snakk om.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei, jeg hadde også en simo kombivogn men syns denne ble for stor å tung så var på let etter en ny, å ente opp med emmaljunga nitro city. den er en drøm i forhold til simo vogna. anbefaler den på det varmeste, det er en lett å god vogn, å selv om den er liten i str er det god plass i sportsdelen.

 

har aldri opplevt at den er vinglette eller ustabil, å jeg brukte denne i vinter da det var snø.

 

kjøpte denne vogna i fjord, å har faktisk nå bestilt meg ein ny 2011 modell, limited edition black beuty med alt tilbehøret å gleder meg til å hente det! :)

 

lykke til med vognvalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NITRO CITY uten tvil !!! har hatt simo kombi og byttet når ungen var 10 mnd- simoen ble altfor tung for meg. Hadde Mountain Buggy, teutonia mistral og TFK. Emmaljunga er best!!! Du får beste kvalitet for pengene- ingen av ovennevnte vogner kan sammenlignes kvalitetsmessig med emmaljunga etter min mening.

har også brukt nitro city nå i vinter- ikke noe problem

på sommeren er det EN DRØM, fantastisk kalesje, flott på grusvei, enestående fjæring

rett og slett forelsket i vogna mi :) 1,5 års bruk- ikke et eneste problem, hverken med hjulene eller noe annet

hvis jeg får et barn til, så velger jeg en Emmaljunga!!!

 

teutonia har smalere sittedel (den er samme både på S3 og Mistral), og var allerede trangt ved 1 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitro!!!

Jeg elske den vogna!!

Den er fantastisk på alle områder, og er så lett og god å trille :)

Jeg har prøvd ganske mange vogner etter hvert, og dette er absolutt favoritten!

Syns ikke handlekurven er noe problem, og jeg syns det ser ut på emmaljunga sin hjemmeside at handlekurven er mer tilgjengelig på 2011 modellen. (dette har jeg ikke sett i virkeligheten)

 

Jeg har også hatt spiriten, den er også kjempegod, hadde aldri noe problem med at den var ustabil.

Men sittedelen er mindre (de har samme mål, men den er utformet på en annen måte) så i og med at barnet ditt er 1.5 år vil jeg anbefale nitro.

Min eldste er 2 år og ikke spesielt liten, og han har god plass i den :)

(han satt i teutonia da han var 1.5 år, og den var akurat passe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...