Gå til innhold

Er dette ok eller uansvarlig??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et ganske rolig nabolag med lav fartsgrense. Jeg har ei jente på 5 år som er veldig forsiktig i trafikken og også er ganske forsiktig av seg når hun leker.

 

Naboene som er besteforeldre har stor bakhage med masse fine lekestativer og de har sagt at hun får komme over å leke akkurat når hun vil. Ville dere sendt henne over alene eller bør hun ha konstant tilsyn? Jeg kan se huset fra vinduet, men ikke lekeplassen.

 

Jeg er hjemme med babyen to timer hver ettermiddag så det var da jeg tenkte hun innemellom kunne gå bort å leke. Har ikke peiling på sånt jeg...magefølelsen sier at det bør være ok, men har aldri hatt hene uten tilsyn før..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjort det. Det er lav fartsgrense der hun skal krysse veien og i hagen er det vel ingen biler

Skrevet

Ja. det er lav fartsgrense og lite gjennomsgangstrafikk. Og hun er veldig flink til å se seg for. Ikke typen som løper ut i veien akkurat.

Skrevet

De bor foressten rett ovenfor oss. Jeg kan høre henne fra huset vårt.

Skrevet

høres ok ut. men om hun ikke er vant til å leke uten tilsyn så ville jeg tatt det mer gradvis. vi og bor i et avsidesliggede sted langt fra vei, men der er dattra mi vant til å leke ute alene, og vet at hun skal gi beskjed hvor hun går. så hun er på en måte frigjort gradvis, at hun kan gå bort til nabohusene og områdene rundt sålene hun spør og sier hvor hun går.. hun er nå 4.5år. er andre barn i husene rundt oss, men de er eldre. jeg skjekker og på henne om jeg ikke har sett hun på en god stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...