Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Lurer på å ta en tidlig ultralyd for å sjekke om barnet er frisk. Hva gjør dere andre?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Gjorde det ikke med første og andre barnet, men gjorde det med tredje og fjerde barnet. Var generelt mer engstelig med de to siste og ville også være mer forberedt om det skulle vise seg å bli noe "ekstra".
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Fikk tidlig ul på sykehuset. Fastlegen min hadde blingset litt og trodde at alle over 32år hadde krav på tidlig ul. Så da fikk jeg en i uke 13 og en ordinær i ule 19.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Første gang tok jeg UL på volvat i uke 14, rett og slett for å SE at det var en baby der. Legen hørte ikke noe hjertelyd, men det var visst ikke uvanlig. Jeg hadde ingen symptomer, og var litt stressa på grunn av det. Andre gang tok jeg UL uke 9 for å sjekke at det var baby, og hvor mange det evt var .Dette obligatorisk hos gynekologen min, siden jeg fikk medikamenter for å kunne blir gravid.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Jeg gjorde det med begge - rett og slett for jeg trengte bekreftelsen ved å se det selv, siden jeg hadde NULL symptomer ved begge graviditetene...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Tok tidlig UL i svangerskap nr 2, men av medisinske årsaker. Tok i uke 6, siden jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei, uke 9 for å sjekke om det stemte og om det var liv, og i uke 12/13 hos spesialist pga misdannelser hos barn nr 1.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 Første gang tok jeg den første UL på sykehuset i uke 8. Andre gang uke 7.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #8 Skrevet 26. mars 2011 Tok tidlig Ul denne gangen, rett og slett fordet jeg har vært utrolig redd. Sist, så var jeg merkelig nok ikke det.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #9 Skrevet 26. mars 2011 Jeg hadde det med begge. I uke 6, 12, og den tredje husker jeg ikke om var i uke 16 eller 18. Jeg gikk gravid i et annet land der screeningen er standard.
Raych Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 Jeg har tatt tidlig ul. I uke 11. Dette på grunn av at jeg har et risikosvangerskap, så ultralyden er blitt utført på sykehuset der jeg skal føde. Fikk innkalling til dette. De sjekket ulike ting, blandt annet nakkefold etc.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #12 Skrevet 26. mars 2011 Jeg ble henvist til tidlig UL i uke 8 pga blødninger. Alt gikk heldigvis bra - men tror ikke jeg hadde dratt om det ikke var en medisinsk årsak. Syns det var nok beroligende å høre hjerteslagene etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå