Gå til innhold

når skal man kjenne baby spark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i uke 17 og har av og til kjent den sparke, men langt fra hver dag. og det er svake dult.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra uke 24-25 skal man kjenne liv hver dag. Før det kan det være så forskjellig hva man kjenner. Og det du kjenner nå er nok ganske normalt. Det er ikke store krabaten du har inni deg enda, så begrenset hvor hardt den kan sparke.

Jeg er andregangsgravid nå(i uke 36), og denne gang har jeg kjent veldig lite spark hele veien, men derimot mye dult og romstering i stedetfor. Forrigemann ga fra seg mer spark en periode, men kjente mest dulting og romstering fra han også.

Skrevet

Jeg kjente ikke noe før etter uke 21. Ikke skikkelige spark hver dag. Men kjente bevegelse :)

Skrevet

Det med å kjenne spark er nok veldig individuelt. I følge min jordmor bør man etter uke 28 kjenne liv hver dag. Jeg har foranliggende morkake, har kjent bevegelser og "bobler" siden uke 18-19, men måtte komme helt til uke 30 før jeg kjente tydelige og harde spark, er nå snart 33 uker på vei. Nå er det til tider turnstevne i magen og det er verdens beste følelse..... Særlig etter 4 missed abortions før denne graviditeten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...