Gå til innhold

Overreagerer jeg? Eller han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er b-menneske, og er alltid trøtt om morgenen. Han klager på at han aldri får nok søvn, og den ser jeg; jeg får jo heller aldri nok søvn med 2 små.

I dag var ungene og jeg borte på besøk hele dagen. Han slapp oss av der litt før 12.00 og hentet oss kl 18.30. Da hadde jeg ringt 3 ganger for å få ham til å våkne for å komme å hente oss. Det viste seg at han hadde sovet hele dagen.

Vi kommer hjem, legger ungene og spiser god middag sammen. Jeg går ut på kjøkkenet og rydder litt, og når jeg kommer tilbake har han lagt seg til for å sove på sofaen. Jeg blir mildt sagt overrasket, han har jo sovet hele dagen!

"Vær så snill å ikke sov nå, vi har jo nesten ikke sett hverandre i dag", sier jeg. "Dessuten blir jeg oppriktig bekymret for deg, du vil jo bare sove!" Da blir han knallsur, og mener jeg er sur og krevende (jeg som var SÅ rolig), og styrter ut på pc-rommet og gir meg nå the silence treatment.

Wtf?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nekter å tro at du ordla deg sånn.

Skrevet

Er han så trøtt så er det vel viktigere at han får sove enn a han nødvendigvis skal holde seg med selskap!!??

Skrevet

Synes dere overreagerer like mye begge to.

Skrevet

Hvorfor nekter du å tro det? Både mannen og jeg er høflige mennesker, også mot hverandre. Kanskje derfor jeg ble så paff over at han anklagde meg for å være så sint (jeg hevet ikke stemmen engang) og bare styrtet ut av stua, sint som fy.

Skrevet

Jeg holder med deg Hi.

Når han har sovet HELE dagen, så kan han da stå opp og holde deg med selskap!

Slask!!!

Skrevet

Enig med hi her, bare at jeg hadde kommet til å klikke om han hadde lagt seg til på sofaen etter en hel dag med soving.

Skrevet

Høres akkurat ut som situasjonen hos oss. Bare det er jeg som sover, ikke ham. Jeg hadde reagert på akkurat samme måte som ham.

Grunnen til at jeg sover er for at jeg er deprimert og energiløs. sover dårlig om natten å må derfor ta det igjen på dagen når jeg kan.

Skrevet

Takk! Innerst inne hadde jeg jo lyst til å klikke, fordi jeg synes det var ganske drøyt, men jeg ville ikke starte noen krangel og tok en rolig tone. Men likevel reagerte han så voldsomt.... når det egentlig burde vært JEG som skulle få lov å reagere!

Vel, vel, det roer seg nok.

Skrevet

Jeg hadde klikket i vinkel! Aldri i livet om du legger deg på sofaen etter du har sovet hele dagen?? For en latsabb.

Skrevet

Kan det være at han kjeder seg eller er deprimert eller kansje begge deler?

Jeg er sliten og deprimert så jeg sover,jeg sover så fort jeg får muligheten bare for og få livet til og gå fortere, og ja samboeren min blir irritert og forbanna på meg fordi jeg sover så mye, men han vet hvorfor og jeg har sagt hva jeg vil endre på og hva jeg trenger for at jeg skal få positive hverdager.

Så kansje dere burde snakke sammen? i tilfelle noe plager han?

Men hvis ikke så overreagert ikke du, eller du gjorde ikke det i det hele tatt. Han burde egentligt kunne være voksen nok til og ta tak i problemet, og snakke med deg dersom det er løsninger dere må bli enig sammen om.

Slik jeg gjorde, jeg snakket med sambo, men han prøver og løse ting på alle andre måter enn hva jeg faktisk vil og hva jeg føler jeg trenger for og ikke være deprimert og vil sove vekk livet mitt.

Skrevet

Han ble vel sur fordi han følte seg truffet da... Noen reagerer sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...