Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Han blir veldig fort sint. Jeg tror han har et sinne problem. Står aldri opp med barnet vårt verken om natten eller om morningen. Han er ute nesten hver helg. Ofte både fredag og lørdag. Når han drikker tar han ofte narkotika som kokain eller amfetamin. Han kan sove til kl 2 i hverdagene ( fordi han har fått sparken fra jobben). Bf gidder aldri ta med barnet vårt på lekeplassen. Han har gjort det 2 ganger og da varte det 15 min. Han kjefter ofte på meg foran barnet vårt. Tenker kun på seg selv. Det er meg som gir mat og det aller meste av stell. Når han blir sint bryr han seg ikke om han vekker barnet vårt ( han bråker ofte med vilje enda høyere når jeg sier han må dempe seg fordi vi har en liten en som sover. For å være stygg Mot meg bråker han sånn st barnet vårt våkner fordi da må jeg gå ned å få barnet til Å sove igjen. Han vet at jeg er veldig sliten og barnet vårt er VELDIG mye vÅken om nettene.). Jeg får en skikkelig dårlig følelse hvis han skal ha barnet vårt, selv om det maks er 2timer. Jeg greier ikke slappe av. Det jeg lurer på er hvor mye samvær bf kunne fått med barnet vårt ved samlivsbrudd? Barnet vårt er 14 mnd og veldig knyttet til meg.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 han kan få 0% og det samme kan du som lar barnet vokse opp i dette..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Jeg synes det er utrolig snodig at du er sammen med og har barn med en fyr du mener ikke kan ta seg av barnet DERES i 2 timer engang. Barnefar kan få alt fra ordinært samvær til 100% omsorg. Det er hans omsorgsevne som bedømmes - ikke hvor mye han har stelt barnet fram til nå.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Sikker på at han kommer til og kreve noe samvær da??? Siden han ikke har jobb så blir han uansett satt som "betalingsutdyktig" av nav..Så for han spiller det jo ikke noe rolle at det blir mye bidrav av lite eller null samvær..Han slipper og betale uansett.. Det vikrer jo som om denne mannen driter i både deg og barnet. Håper du har komt deg bort fra han NÅ!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Send en bekymringsmelding til barnevernet! Om det er mistanke om rusmisbruk får han ikke ha barnet alene før han har bevist (med tisseprøver) at han er rusfri. Kanskje likegreit at barnevernet ser med lupe på litt av hvert i livet hans?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Jeg skal gå fra han. Det er jo derfor jeg lurte på hvor mye samvær han kan få. Jeg går ikke fra han hvis han hadde kunne fått barnet snøen hver helg. Da er det bedre jeg er tilstede og passer på. For å være alene med barnet vårt lar jeg han ikke være mer enn maks 2timer, og da må det være virkelig viktig det jeg skal
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 Om du ikke går fra ham når han misbruker narkotika så kan du risikere at dere begge mister barnet om noen kontakter politiet eller barnevernet ang. fars rusmisbruk.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #8 Skrevet 26. mars 2011 det du skal er ALDRI så viktig at du lar et barn være sammen med en sånn man i to timer..sier sitt i om det at du i det hele tatt vurderer at dine ting er så viktige ift barnet.. håper noen kjenner dere og melder dere til bv og at barnet kan få komme til noen som tar seg av det på en skikkelig måte..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #9 Skrevet 26. mars 2011 Så du mener at en slik person kunne hatt barnet opptil 100%? da lurer jeg på hvordan du er...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 At du velger å bo sammen med denne mannen er faktisk omsorgssvikt, ganske grovt også. Kom deg vekk før noen andre ringer barnevernet! Han får selvfølgelig ikke samvær når ting er som du beskriver, du må bare tørre å si det høyt, til både barnevern og familiekontor. Ingen som lar en arbeidsledig rusmisbruker har samvær uten tilsyn. Kom deg vekk, gjør gjerne allerede i morgen. Kontakt familie, venner, helsestasjon, fastlege, krisehjem osv. Jo flere som kan dokumentere din frykt og høre din versjon av saken jo bedre. Uansett hva som måtte skje overlater du selvfølgelig ikke barnet til han, han høres uansett ikke ut som typen som vil bruke mange penger på en rettsak mot deg. Om han likevel velger å gå rettens vei kommer han ingen vei, han er en sint rusmisbruker uten inntekt og stabilitet i livet sitt! Ærlig talt, få vekk ungen din fra dette livet før han/hun blir alvorlig skadet på sjel og sinn!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Det er veldig dumt å bo med en mann som du ikke mener burde være rundt barnet. Det kan slå tilbake på deg selv den dagen du går fra han og mener han ikke bør ha samvær. I verste fall melder noen dere til barnevernet og da kommer du også under lupen. At du ikke har tatt barnet bort fra situasjonen kan slå veldig negativt ut for din omsorgsevne. Kom deg bort, og kontakt barnevern og advokat. Ikke nekt samvær, men tilby han samvær under tilsyn.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #12 Skrevet 26. mars 2011 Mye av det du beskriver her spiller ingen trille. Blir han derimot tatt med narkotika sendes det automatisk melding til barnevernet og dere får problemer. Om dere går fra hverandre kan han fremdeles få samvær. Han kan ta det til retten og vil nok da få samvær i en eller annen variant. Det er strenge regler for å nekte samvær. I Norge er det nok verre å nekte samvær enn å være en forelder med rusproblemer. Ved trenering kan en miste omsorgen i henhold til barneloven. Det paradoksale er at en kan miste omsorgen om en sender barnet på samvær til en narkoman forelder, dette ifølge barnevernloven. Desverre er det ikke samhandling mellom disse 2 lovene og en blri stående mellom barken og veden. Selvfølgelig velger en det som setter barnas trygghet i sentrum, og så håper en alt går bra. Hilsen ei som har stått mellom barken og veden!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #13 Skrevet 26. mars 2011 Jeg vil at de skal ha god kontakt og samvær, men under kontrollerte forhold. Ingen overnatting enkelt og greit. Jeg syns at noen timer er nok
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #14 Skrevet 26. mars 2011 Kommer han til å kreve noe mer enn det da? Han høres ikke akkurat ut som en type far som vil bruke mange dager av uken til å "passe barn"... Om han krever med må du jo bare ta det til barnevernet og kreve samvær under tilsyn pga hans rusmisbruk og levesett. Håper virkelig du kommer deg unna denne mannen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå