Gå til innhold

Når en i familien er psykopat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller har psykopatiske trekk... Hvordan forholder man seg da? Svogern har utviklet seg til å bli et monster, han er slem med mange av oss, kaller ungene han er onkel til for feite det ene øyeblikket og verdens søteste det andre. Han har kastet ut kona (heldigvis for henne egentlig) og er i det hele tatt en vanskelig kar å forholde seg til. Han er veldig opptatt av seg selv og sitt ego, er kjempesnill med foreldrene og gir dem gaver i fleng, men krever mye igjen.

Vi har minimalt med kontakt med han, og vil heller ikke ha det. Men ved familiesammenkomster vil det bli vanskelig å unngå han...

Huff, dette er utrivelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søstra mi har funnet seg en type ingen av oss utstår. Det vil si meg, min mann, mine foreldre. Han er så ufyselig og guffen.

Vi styrer unna dem og barna deres når han er hjemme. Han reiser litt med jobben, så vi får heldigvis bevart litt kontakt.

Skrevet

Da fortsetter du som du gjør.. Men gjør barna deres obs på at onkel ikke er helt frisk, så selv om han sier slemme ting til dere, så er det sykdommen som gjør det.

Skrevet

Det er ingenting dere kan gjøre med ham. Han vil alltid være som han er. Det eneste dere kan gjøre er å skjerme barna så godt som mulig, og forklare dem situasjonen på en måte de har mulighet til å forstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...