Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Hei Jeg har blitt innkalt til mekling, der barnefaren kun har samværsrett. Babyen er snart 4 mnd. Noen som vil dele erfaringene sine med meg ????
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Ja mekling er veldig greit fordi man da får en skriftlig avtale om samvær. Dere snakker sammen om hvor mye, ferier ol. Men i og med at barnet ditt er såpass lite, vet jeg i grunn ikke hvordan det foregår. Når barnet mitt var 7-8 mnd hadde bf gutten hver tirsdag og hver torsdag og en dag annen hver helg ( alene). Gikk veldig greit det, men så hadde også vi bodd sammen frem til da. Har barnet bodd med bf? =)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Barnet har aldri møtt faren sin. Faren utøvde vold mot meg under svangerskapet , og har kommet med trusler etter babyen ble født. Og så har vi ikke hatt kontakt , etter at jeg var 2 mnd på vei. Har politi anmeldt han, da b.faren truet med kidnapping. Tør ikke å la han hver alene med babyen. Gruer meg til mekling , som er om en mnd .
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Men da kan han jo ikke få samvær med sønn, og i hvertfall ikke alene? Om han plutselig har bestemt at han vil ha det, ville jeg tatt kontakt med barnevernet å hørt om de kunne stille om med " samvær under tilsyn". Om ikke ville jeg skaffet meg en advokat. Du kan jo ikke la han være alene med en voldelig mann som før har truet med å kidnappe. Håper du anmeldte han for voldt også?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Jeg fikk beskjed av fvk at jeg bare skulle lene meg tilbake og ikke bekymre meg. Dattera mi er 3 mnd, far har samvær 2 timer i uka (dette for å ikke forvirre de andre barna våre som allerede lurer på hvorfor pappa stadigvekk kommer på besøk. De er veldig små). De sa han ikke ville komme noen vei, og at det ikke ble anbefalt lange samvær utenfor babyens hjem, og ihvertfall ikke overnatting.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har en advokat, han har jo sagt at jeg ikke har no å bekymre meg for. Men for det så sitter jeg med en indre uro inni meg, hva hvis han for foreldreansvaret/daglig omsorg. Fikk tlf nå fra advokaten min at b.faren sin advokat har sendt ett brev ang samvær. Skal til advokaten min på mandag for å snakke med han. Jeg nekter ikke b.faren samvær, men hans tanker er ikke gode. Advokaten min har inn hentet rapporten fra Politiet på han har slått meg. Jeg er også i dialog med b.vernet ,har møte med dem i morgen og skal snakke om å samvær under tilsyn. Har også fått til jeg har mekling alene.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #7 Skrevet 30. mars 2011 Skal prøve å ordlegge meg rett her, mener ikke å fornærme deg Men med den bakgrunnen far har så skal det være noe alvorlig galt med deg for at retten skal gi han daglig omsorg Og ihvertfall om barnet er så lite. Du vet, enhver forelder kan når som helst prøve å reforhandle en samværsavtale, til og med en rettslig dom kan man forsøke å få omgjort, men det er ikke dermed sagt man får medhold. Og avtaler man lager i dag er ikke dermed sagt er de rette om 7 år. Jeg forstår veldig godt at du er nervøs, men ikke ta sorgene på forskudd. Bare gjør det beste du kan, vis at alt du gjør er i barnets beste interesse, og la dem se den fantastiske moren du er for barnet ditt. Det at du ikke nekter faren samvær, men bare ønsker å ha tilsyn under samværet, viser at du kun har omsorg for barnet som agenda. Det er i høyst få tilfeller mor og barn blir skilt, og spesielt babyer. Hilsen meg over her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå