Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Jeg har en samboer og vi har bodd sammen i ca 3 mnd. Han har fast jobb, jeg har overgangstønad. Det er som regel jeg som betaler mat og de største utgiftene. Når vi er på butikken så plukker han alltid med seg ting han vil ha, inkludert røyk. Han spør aldri før han tar med seg dette. Det begynner å irritere meg, spesielt dette med røyken. Det er jo nesten en 100 lapp hver gang han gjør dette, og det er faktisk så og si hver eneste dag. Jeg har sagt at han må slutte å røyke fordi jeg ikke har råd til å holde han med røyk, han sier ok, men slutter aldri.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Hvis dere bor sammen får dere nesten ha felles husholdningsøkonomi. Og mannen din bør kutte ut den skrekkelige uvanen som er både dyr, farlig og lukter vondt.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Og hvorfor gidder du det? Er det ingen som tør å si ifra om noen ting eller??
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Hva betaler han da? Det skal jo være en jevn fordeling. Jeg har ikke noe problem med å kjøpe alt min mamm trenger og har lyst på jeg, men han betaler da regninger for sine penger. Vi bruker VÅRE penger på at alt skal gå rundt, og hvem som da betaler hvilken del er irrelevant, vi sitter jo igjen med samme størrelse på utgiftene våre når måneden er slutt.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Hva med en felleskonto for fellesutgifter? Vi har hver vår lønnskonto, samt en felles der vi setter inn penger når det trengs. Alt av felles regninger og utgifter som mat og ting til husholdning/bolig betales med felleskonto.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Om du stort sett alltid betaler for mat og husholdningsartiker så får han jaggu holde seg med sigaretter selv. Du har faktisk et barn å fø på i tillegg. Makan til type!! Si at enten så handler dere annenhver gang og betaler for dette. Ellers så handler du primært til deg og barnet. Og så får han handle selv det han trenger.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 ps. om det ikke er slik at han betaler for alt annet da (hus, strøm, telefon, internett osv.) da er det naturlig at du betaler for mat og husholdningsartikler til dere alle. men jeg mener fortsatt at sigaretter kan han, som hovedregel med unntak, betale selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå