Jelly Belly Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Vi har nettopp vært på UL, og så at vi ventet en frisk og fin liten gutt..!! Ble kjempelettet over at det var frisk baby, men samtidig veldig skuffet over at det ikke var en liten jente.. Jeg har alltid sett for meg at jeg skulle få to små frøkner, og denne gangen var magefølelsen bombesikker på en jente igjen!! Jeg har jo da sett for meg alt fra navn, søsterskap og pikerom.. Ikke minst har jeg sett frem til å bruke alle de herlige klærne etter snuppa igjen!! Skjønner at det er tåpelig og tenke sånn, men jeg kan helt seriøst ikke noe for det!! Jeg er jo glad for gutten som kommer, selvfølgelig. Men jeg føler samtidig en sorg for det som ikke ble.. Jeg skjønner at jeg var dum som belaget meg så mye på en jente, men det var helt utenkelig for meg at det skulle bli en gutt!! ALLE var sikre på jente, ikke minst jeg..!! Huff, jeg måtte bare få lufte meg.. For jeg føler meg helt horribel og overfladisk for at jeg faktisk er skuffet over kjønn!! Men sånn er det faktisk.. Jeg har aldri ønsket meg en av hver slik alle tydeligvis tror. Jeg har alltid sett for meg 2 små frøkner.. (Jeg vet at jeg kommer til å omkomme av dårlig samvittighet den dagen jeg titter inn i min sønn vakre øyne, og samtidig vet hvilke fæle tanker jeg hadde da jeg fant ut at det var han som skulle komme..) Noen flere som har hatt det sånn... Gikk det over??
Maia&Mathias <3 Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Jeg hadde på akkurat samme måte når jeg fikk vite at jeg var gravid med en gutt med førstemann. Stirret vantro på gynekologen når han sa det var en gutt og måtte felle noen tårer når jeg kom hjem pga skuffelsen over at d ikke ble den jenta jeg var bombesikker på at jeg kom til å få. Samtidig så felte jeg noen tårer av dårlig samvittighet for at jeg kunne tenke sånn når den alt stod bra til med den lille gutten. Følelsen gikk over ganske fort,en må bare bli vant til det. Og når gutten min kom til verden var og er jeg verdens lykkeligste og stolte mamma til verdens nydeligste gutt. Nå er jeg gravid med nr 2 og var bombesikker på at vi skulle få gutt nr 2, men det som skjulte seg i magen var ei lita jente! Heldigvis fikk jeg ikke sånn "vil ikke ha jente"-følelse denne gangen men ble veldig tatt på sengen med en gang når jordmor så at d var ei jente der inne. Tror d er nokså normalt å ha sånne følelser, for en danner seg jo et bilde av hva en tror det er der inne og begynner å drømme og lage planer for den jenta eller gutten en tror det er. Når det viser seg at det er det motsatte kjønn av det en trodde blir jo drømmen på en måte "knust" fordi ting ikke ble som du trodde. Er sikkert en veldig tabu ting og følelse og ha, men jeg vil tro at det er veldig vanlig. Og heldigvis så går følelsen over også. Lykke til videre!
trippeltopp Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Det er nok mer vanlig enn man tror, og absolutt en ærlig sak.. Vi venter gutt nummer to..og selv om jeg selvsagt hadde blitt glad for jente denne gangen, hadde jeg nok trengt noe mer tid på å bli vant med den tanken. Må ærlig innrømme at jeg ble litt ekstra glad da jeg fikk vite det var gutt denne gangen også, kanskje fordi jeg selv alltid har vært guttejente...? Jeg vet ikke, men det er nå en gang sånn det er, og jeg synes man skal kunne få lov til å si det høyt uten å få pepper for det. Det handler ikke på noen måte om at man blir mindre glad i det barnet man bærer på, eller at man er utakknemlig - det handler om følelser man har, som man ganske enkelt ikke styrer. Det viktigste er at disse følelsene går over så snart man har vendt seg til tanken..
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Jeg skjønner deg godt. Har selv en av hver, og kunne vel tenke meg en jente til, men magefølelsen sa gutt, og det stemte. Kjente på skuffelsen, men nå har det gått over, og jeg gleder meg til en liten gutt til. Er 27 uker, 10 uker siden ul. Det går nok bra med deg også! Skjønner det må være sårt for de som ønsker seg veldig en jente og ender opp med tre gutter, f.eks...
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 27. mars 2011 #5 Skrevet 27. mars 2011 Jeg tror det er en helt ærlig og vanlig følelse. For min egen del har jeg aldri hatt noen ønsker, eller sett for meg noe som helst. Jeg har to gutter, og denne tredjemann som jeg bærer på aner jeg virkelig ikke hva er. Men jeg har en følelse... Bare vent til du får snudd tankene dine, så blir det nok så bra så) Gratulerer med en liten guttespire i magen da!! )
nummer 4 er en spire Skrevet 27. mars 2011 #6 Skrevet 27. mars 2011 3 . mann hos oss ble en gutt. Jeg hadde det påfølelsen,men samtidig hadde vi lyst på enda en jente. Vet ikke helt hvorfor, for det var 2 jenter fra før. men så for meg at en gutt ble veldig nytt og komplisert. Så jeg var svært skeptisk til om jeg kunne ha de samme følelsene for en liten gutt . Tenkte på alle usjarmernde snørrunge-gutter jeg hadde sett og gruet litt. Men da jeg fikk han smeltet jeg fullstendig . Noe så vakkert og herlig . Og så snill. Og jeg føler meg nesten mer knyttet til han en de andre , for han er en skikkelig mammadalt og god som gull.
3 gutter og venter prinsesse Skrevet 27. mars 2011 #7 Skrevet 27. mars 2011 Hei. Skjønner deg på en måte. Men trur de som bare har barn av et kjønn er mere skuffet en deg. Syns du er kjempe heldig som har en av hver jeg. Jeg har 3 nydelige gutter. Må innrømme at jeg alltid har ønsket m en jente. Og har virkelig grått mine tårer men elsker gutta mine over alt på jord. Du blir sett ned på hvis du sier du ønsker noe annet en det du har. Folk syns du er egoist og burde være glad for friske unger. De fleste som sier det har en av hvert. Nå når jeg ble gravid igjen var jeg 100% sikker på det var en gutt til. Men jordmor mente en jente. Trudde virkelig ikke det var mulig. Tok 3D ul og fikk det bekreftet. Var såååå glad at jeg bare gråt. Hadde ikke planlagt en til derfor stor overaskelse. Skal på ny ul om 1 uke og håper fremdeles det er en liten jente der. Men er alltid vondt med komentarer som ja dere må jo prøve igjen siden dere bare har gutter osv. Det svir det. Og at noen i familien favoriserer de jentene som er der. Lykke til. Du vill være like glad i gutten din. De er som oftes mye enklere vesner en vi jenter er. Og tenk på at det sikkert er stas for pappan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå