Gjest Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 P.g.a lite liv på KS-siden, så får jeg spørre her... Fikk dere lov til å ta med kamera inn i operasjonsstuen? Og fikk far lov å ta bilder av selve snittet? Jeg vil at far skal ta bilder, så jeg kan få "se" etterpå.........
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Nei, det var overhodet ikke aktuelt å få med kamera inn. Regner med at det var hygienehensyn som satte de reglene.. Men jordmor tok bilder av mannen rett før han gikk inn så vi har bilde av han i operasjonsantrekk, og mannen tok bilder av babyen mens den ble veid og målt (da ble jeg sydd). Men om du googler og leter på yotube finner du en hel masse bilder og også privatfilmer fra snitt så jeg regner nesten med at reglene er litt forskjellig fra sted til sted.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 oi.. det hadde vært kult! Kunne ønske jeg tenkte på det før jeg tok KS.. Vet dessverre ikke om det er lov.. Tenker som så at det kan være at far ikke tåler å se på akkurat dette.. Og da kan jo de som jobber der få ekstraarbeid med far...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Jeg har da sett bilder av et keisersnitt jeg. Men det kan jo ha kommet andre regler siden den gang. Babyen er 20 år nå
Gjest Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Far i dette tilfellet er nesten lege, så han synes det er helt greit å se på. Blir nok ingen problemer der.. hehe Jeg har til nå sett på det som en selvfølge at han skal få kunne ta bilder, men ser nå på noen tråder at det ikke er lov enkelte plasser, og enkelte plasser kan man ta bilder på mors side av forhenget. Så reglene er nok forskjellige fra plass til plass. Må nok bare høre på mitt sykehus. Ikke lenge til KS på tirsdag, så vi gleder oss!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Lykke til! Håper dere får lov til å ta bilder!!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 Vi fikk ta med både vanlig kamera og videokamera inn:)
Gjest Skrevet 26. mars 2011 #8 Skrevet 26. mars 2011 Flott! Hadde gledet meg til å se bilder av selve snittet etterpå. Man føler seg kanskje litt snytt for fødsel når man tar KS, og da kan det være greit å få se disse bildene. Får bare be på mine knær om jeg må!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #9 Skrevet 26. mars 2011 Har hatt tre snitt på tre forskjellige sykehus og det var absolutt lov å ta bilder! Første snittet spurte en assistent om å holde kamera vårt og tok ca 30 fantastiske bilder. Andre gangen tok en sykepleier noen få
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 Og ja. De tok bilder av selve snittet. At babyen kommer ut , når den blir holdt opp rett etterpå osv. Veldig detaljert.
Gjest Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Supert! Ble litt lettet nå ja. Kanskje noen der kan ta litt bilder for oss, så pappaen får et par bilder av seg selv der og. hehe
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #12 Skrevet 26. mars 2011 Ja, vet du, pappaen er jo helt med så det å skulle ta bilder når noe så stort skjer er nok ikke så lett. Man vil nok helst ha fokus der og nå. Den som holder kamera oppholder seg jo selvsagt i den "urene" området av operasjonstua, så det med hygiene og smittefare stemmer ikke. De fleste som har vært med på noen operasjonen vet at leger ofte tar med seg både telefon og pager inn på operasjonstua. Jeg har noen helt fatastiske bilder fra det første keisersnittet mitt. Idet barnet trekker pusten for første gang og strekker armene mot lyset bla. Veldig rørende. Jeg ser ofte på de, selv om det er 7 år siden nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå