Gå til innhold

Facebook for de under 13 år?? Jeg trenger gode argumenter MOT....

Anbefalte innlegg

Skrevet

..at det som er under 13 år skal være på Facebook...

Gjerne erfaringer:)

Takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener selvfølgelig DE som er under 13 år...:)

Skrevet

Kan ikke hjelpe deg der ;o)

Skrevet

Hva med det enkle faktum at facebook ikke er tillat for de under 13 år?

Skrevet

Ja, jeg ser selvfølgelig den. Lurte bare på om noen hadde noe "mer".....:)

Skrevet

Mobbing er meget utbredt på Facbook blandt dem yngre så jeg mener det er en STOR grunn til at dem ikke trenger ha det...

Skrevet

Det viktigste argumentet er at en ikke KAN melde seg inn, før en fyller 13. Med mindre du faktisk legger inn falske personalia (i dette tilfellet fødselsdato), og det er jo faktisk straffbart i det øvrige samfunnet å oppgi falske peronalia!

Det at grunnleggerne av facebook har definert en minstealder, skal respekteres. Det er de to viktigste argumentene..

Deretter det åpenbare, nemlig at en skjermer ungene fra mobbing, reklame som ikke egner seg for de under 13, etc...

Skrevet

Takk for gode argumenter:)

Flere?

Skrevet

Nåvel.. en bekjents tiåring har da profil der..med rett dato, så den 13-års regelen, og at man ikke kan lage profil om man setter en yngre dato er feil..

Men syns mange av argumentene her var bra, barn har ingeting på facebook å gjøre, syns jeg da....

Skrevet

Kan ikke hjelpe deg der da min datter på 11 år og de fleste av hennes venninner har egen facebookprofil.

Jeg har passordet hennes, for å holde litt kontroll. Samtidig har jeg profil selv så jeg ser hva hun legger ut, skriver osv. Det går heeelt fint:)

Skrevet

Datteren min som blir 12 år har fb profil. Man er nødt til å lyve på alderen. Ellers går det ikke. Har passordet og er inne og følger med.

Viktig å lære de datavett!

Skrevet

Er jo greit lære barna følge lover og regler. Det er jo eneste grunnen du trenger ha. Det er ikke lov for barn under 13.

Skrevet

Vet jeg ikke i nærheten av alltid er enig med 2 prinsesser, men akkurat her er jeg 100 % enig.

Å lære seg og følge vanlige lover og regler er den eneste grunnen man trenger. ;-)

Skrevet

Et annet viktig argument er jo at det finnes mange farlige mennesker som lett kan ta kontakt med barna deres via facebook. Jeg ville ikke risikert at min sønn ble kontaktet av en pedofil eller noe værre!!!!!!

BRUK HUET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...