Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Og begge krangler om hvem som skal overta leiligheten, kan banken da bestemme hvem som skal overta etter hva vi tjener? Han har en annen leilighet fra før, men han tjener mye mindre enn det jeg gjør. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Om dere eier sammen må DERE være enige om hvem som skal få KJØPE ut den andre. Om dere ikke blir enige må dere selge. Men da kan du kjøpe den på det åpne marked på lik linje som alle andre. Ingen andre kan bestemme dette.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Den har sikkert gått opp i prisen nå, så hvorfor skal vi ikke bare bli enige? Æsj mannfolk som er så jævlig gjærrige..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Om du skulle få ta over skal dere selvfølgelig få ny takst på leiligheten. Her er det du som er gjerrig.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Jeg er ikke gjærrig, jeg vil jo at barna mine skal forsette å gå på samme skolen og ikke drive å flytte de bort fra sine venner og naboer som de har hatt hele tiden. Jeg betalte for nytt kjøkken og gulv til hele leiligheten fordi han ikke ville bruke penger på dette, så hvorfor skal jeg betale enda mer når jeg har fått leiligheten til å gå opp i prisen?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Det får du uansett ikke når dere eier sammen, men om du har kviteringer eller kan vise til utgiftene på din nettbank kan du få igjen det du har lagt ut på oppussingen. Så har du lagt ut f.eks 100 000 kr skal du ha det ut før dere skal dele resten. Han skal ikke lide økonomisk og øke dine verdier bare for at det er slutt mellom dere.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 Dere må uansett få en takst på leiligheten og den som beholder den må kjøpe ut den andre, ikke noe å lure på det. Om du virkelig kan bevise at du har hatt utlegg på oppussing kan det trekkes fra den ene delen av oppgjøret. Men når man går fra hverandre er det virkelig ikke vanlig å gjøre det på den måten, når man bor sammen har man gjerne felles økonomi. Det er mannen min som betalte for taksteina her, men da betalte jo jeg maten og div andre utgifter samme måned. Skulle vi gått fra hverandre hadde vi delt likt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå