Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Dette har jeg slitt med siden jeg kom hjem fra sykehuset. Baby er 14 dager gammel. Slet utrolig med amming sist også, så hadde håpet at denne gang skulle bli bedre. Men synes jeg fikk dårlig hjelp på riksen. Fikk beskjed om å bare pumpe en stund til brystvortene hadde grodd, men det har jo tatt over 1 uke å få de til å gro, er fortsatt ikke bra. Hadde utslag på bakterieprøver på melk og brystvorten, så er vel derfor det har tatt eller tar lang tid for å gro. Men ser jo nå at jeg får mindere og mindere melk, selv med hyppig pumping. Merket for 2 dager siden at jeg også har starten på brystbetennelse. Puppen har harde klumper og er rødflammete/vond. Så leste meg til at jeg burde pumpe annenhver time, til symptomene blir borte. Så her sitter jeg å pumper å pumper. Blir deppa når jeg ser hvor lite melk jeg har. Kanskje 20ml. Lurer på om jeg bare skal droppe hele morsmelken. Bare gi mme. Hadde håpet jeg kunne amme det lille jeg hadde + mme. Men nå virker det ikke som han har lyst på pupp en gang:( Blir utrolig sliten av dette.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Dropp mm og gi mme!!! Og kom deg til legen og få noe for betennelsen. Jeg slet med det samme de to foregående barna og denne gangne gir jeg meg tidligere og går over til mm evt. Min jordmor sier at går ikke amminga greit med en gang så er det slett ingen krise å gi mme. Pumping syntes hun var unødvendig, så lenge baby er frisk og ikke trenger noe ekstra. MME er såpass bra nå at det var tull å slite sånn for å få det til. Planen din om å gi litt mm og resten mme tror jeg heller ikke vil funke, begynner baby å spise av flaske er det ikke lett å få den til å ta puppen innimellom - husk det er mye mer jobbing å suge fra pupp for baby! Det viktigste for meg er at baby er mett, legger på seg og er fornøyd - ikke at han på død og liv skal ha mm. Og med det stresset du opplever nå pga dette kommer du antagelig bare til å miste mer mm. Nei, legg inn håndkleet og gi mme du, kos deg med baby og måltider og bli bra av betennelsen. Det er så mye mer ved å være mamma enn mm!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Takk, er enig med deg, men man har jo sine tanker. Kan jeg bare slutte å pumpe nå da? Jeg leste at man må tømme rbystet ofte når man har brystbetennelse? Kan man bare slutte på dagen? Eller bør jeg vente til betennelsen gir seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå