JuniAnkerHansen Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Vi vurderer å la datteren vår gå Steinerskolen istedetfor den offentlige barneskolen. Vi er fortsatt i vurderingsfasen, og syntes det er spennende å høre andres opplevelse av Steinerskolen vs.offentlig skole. Noen her som kan bidra med sine erfaringer?
___ Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Jeg gikk på videregående sammen med en del som kom fra Steinerskolen. De var jevnt over på et OK nivå i samfunnsfag og språk men var helt elendige i matematikk og narurfag.
TøffiTrynet☠ Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Og jeg har også gått på videregående (musikklinja) med Steiner-barn. De var kunstnriske, selvstendige, og jevnt over dyktige i alle fag. Hadde vi hatt Steinerskole i nærheten hadde mine barn gått der. Ingen tvil! Vet ikke om dette var til så mye hjelp, men.. Lykke til med avgjørelsen!
Gjest yrild Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Jeg har gått på Steinerskole og det samme har min mann (vi kommer fra to forskjellige land så vi er vel beviset for at det er en sekt ;-) He he... vi visste jo ikke om at vi var steinerskolebarn da vi traff hverandre da). Har kjempegode minner fra skoleårene. Er skilsmissebarn og det var mye støtte og trygghet i skolen. Jevnt over godt faglig nivå, har ikke hørt om noen fra min klasse som har slitt under utdannelse etterpå (selv om jeg vil tro at overgangen til studier er mindre enn overgang til vanlig videregående). Steinerskolen er mer læreravhengig enn andre skoler i.o.m. at man har mer "foredrags-undervisning" og ikke så spesifikke lærebøker, derved kan man få hull i kunnskapsnivået hvis man ender opp med en elendig lærer i et fag... selv hadde jeg en dårlig fysikklærer og ville garantert ha slitt hvis jeg ville studert noe man skulle trengt det til. Jeg føler at vi ble veldig sett og ivaretatt som enkeltindivider. Det var mye kjærlighet og omtanke og mye foreldrekontakt (krever mye bollebaking sa min mor alltid...). Har egentlig lite negativt å si. Gå på besøk. Se en teaterforestilling av en småklasse el.l.
JuniAnkerHansen Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2011 Takker for svar Flere med erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå