Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 har gått opp 1 kg daglig! og jeg skjønner jo hvorfor, for jeg eter som som en gris! er konstant sulten, og jeg greier ikke gå uten noe som helst mat. og kroppen hiiiiiger etter karbohydrater, brød baguetter og bananaer! en typsik dag her er en skål havegryn med banan til frokost, så er jeg sulten 15 minutter seneere og spiser en grov baguett.. så er jeg sulten igjen med det samme men piner meg en time og to til neste grove baguett....så blir det middag, og jeg spiser en stor porsjon! fløtegrat. poteter, biff, fet saus.. nam! så er det chips og godteri resten av kvelden... herregud! jeg er bare 7 uker nå... har visst om en uke om graviditiet og spist slik bare den uken da.. begynte like eter jeg fant det ut... magen skrike etter mat hele tiden! uff
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Jeg hadde det omtrent slik i de to første svangerskapene, og delvis også i tredje. Ga litt F i hva jeg spiste, tenkte at jeg liksom hadde 'lov' å legge på meg. Gikk opp rundt 20-25 kilo alle gangene. Nå er jeg gravid på nytt og ha bevisst IKKE gitt etter for disse lystene, men i starten hadde jeg små kjeks som skulle hjelpe meg igjennom det verste (ble jo kvalm hvis jeg IKKE spiste noe!) Den sultfølelsen du kjenner (eller ihvertfall JEG pleide å kjenne) er jo ikke reell. Den forsvant aldri. Prøv for eksempel å drikk vann når du blir så fort dulten. Det hjelper jo gjerne en liten stund og vann er jo viktig å få i seg mye av i et svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 la på meg 26 forrige gang. forsvant igjen med det samme..men uansett, det er ikke noe gøy, og heller ikke sunt!!!!!!!!!! jeg drikker masse vann ) det gjorde jeg ikke sist... håper jeg greier å finne noe å bytte ut baguettene med... lite lyst å ha for mange ekstra kosekilo i sommer... en kul på magen og litt ekstra på rumpe og lår er ok, men trenger jo ikke være 15 kg allerede da:p
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Hormonene virker sånn på meg også, men ikke i svangerskapet da, jeg blir sånn når jeg ammer... Jeg har lagt på meg ca 12 kilo i svangerskapene, gått ned alle sammen innen en uke etter fødsel, men så har jeg begynt ulvehungeren min. Jeg har lagt på meg 10-15 kilo på året jeg ammet alle gangene jeg Merkelig nok forsvinner sulten så fort jeg slutter amme da, men bare halvparten av kiloene forsvinner av meg selv. Resten må jeg slite vekk etter ammeperioden. Prøv å ha sunne mellommåltider, fruktsalater o.l. Det er også bedre for deg å spise en salat med skinke og hardkokte egg, en omelett e.l. istedenfor tre lunsjer med grove baguetter. Og det er viktig å drikke nok, du trenger mer væske enn vanlig og må ikke forveksle tørste med sult. Prøv å gjøre noe annet når sulten kommer, gå en tur rundt huset, drikke et glass vann og puss tennene, spis en tyggis osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå