silhah og emilie Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Ene bonusbarnet mitt har våknet flere ganger i natt fordi hun har hatt vondt i øret (ørene) Hun kom hit i går og fortalte at hun hadde vært syk i uka her og hun hoster stygt enda. Hun er litt slapp og forteller enda at hun har litt vondt. Skal jeg ta henne med til legevakten ? pappan hennes jobber men regner med det går greit at jeg er med henne evt ? Synes det er vanskelig å vite når man skal ringe legevakten...de blir ofte så sure
To fine gutter Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Sure? Er det ikke derfor man har legevakt? For at folk kan ringe og få råd og veiledning...? Jeg ville ringt.
♡ A & E ♡ Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Har hun feber? Om hun bare er slapp og har litt vondt hadde jeg ikke gjort noe ennå ihvertfall.
silhah og emilie Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2011 Jeg har flere ganger opplevd å følt meg bare i veien når jeg har dratt dit ned, akkurat som at jeg ikke har hatt grunn til å vært der. Hun har ikke feber nei
~sjiraff~ Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Utifra det du skriver ville jeg ikke engang vurdert legevakten. Ørebetennelse er ikke noe legen gjør noe med. anitibiotika brukes kun om det er bakteriell betennelse, noe som er ganske sjelden. Grunnen til at legevakten ofte kan virke sur er jo fordi folk bruker de som en vanlig fastlege i helga. Legevakten er til for de som må ha hjelp, ikke de som fint og uproblematisk kan vente til mandag.
~sjiraff~ Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Utifra det du skriver ville jeg ikke engang vurdert legevakten. Ørebetennelse er ikke noe legen gjør noe med. anitibiotika brukes kun om det er bakteriell betennelse, noe som er ganske sjelden. Grunnen til at legevakten ofte kan virke sur er jo fordi folk bruker de som en vanlig fastlege i helga. Legevakten er til for de som må ha hjelp, ikke de som fint og uproblematisk kan vente til mandag.
Fire småtroll Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 Litt vondt i øret gjør ikke legen noenting med. Ørebetennelse er som regel virus og det er ingenting annet å gjøre enn å gi paracet. Om hun fremdeles har veldig vondt i øret om 3-4 dager og evt får feber kan det hende hun trenger antibiotika, men ikke før. Gi henne paracet om hun er veldig plaget, gi henne en før hun legger seg i kveld kanskje. La henne også sove med hodet høyt, det blir mye værre trykk i øret når de ligger flatt så bygg opp hodeenden på senga. God bedring til jenta.
silhah og emilie Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2011 takker for svar =) har gitt henne litt paracpt nå siden hun begynte å bli varm og gråt så sårt pga av vondtene. Nå er det verste at hun ikke kan bli med søskenene ut
mamman til to gutter Skrevet 26. mars 2011 #9 Skrevet 26. mars 2011 Hvis hun ikke er syk annet enn at hun har vondt i ørene, så er det ikke noe problem at hun er med ut så lenge hun har på seg en god lue. Sønnen vår hadde ørebetennelsen med høy feber som han fikk antibiotika for og vi fikk da beskjed om at når feberen var borte og formen tilbake, så var det bare å sende han i barnehagen som normalt og bare å la han være ute, så lenge han hadde lue som dekte ørene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå