Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 Eller forventer alle dataskrevet søknad for tiden? Jeg skal søke på en jobb som ikke tar i mot elektronisk, å jeg har ikke skriver. Jeg skriver pent og leselig.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Hvis arbeidsgiver fortsatt lever i en tid der de ikke finner seg i å få søknad elektronisk blir de antagelig bare lykkelig over å få en håndskrevet søknad. Men hadde jeg vært deg ville jeg lagret søknad og cv på en minnepinne og tatt den med på biblioteket for å skrive ut. Vet ikke om det er slik på biblioteket der du bor, men her mener jeg vi betaler en krone eller to for en utskrift.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #3 Skrevet 26. mars 2011 Tror du bør lete deg opp en skriver..... Er jo ikke akkurat så vanskelig det
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Takk for svar ) Det er en e- postadresse der. Men det kommer frem av teksten at de vil ha den i posten. Ja har forsåvidt biblioteket i byn.. Kan jo stikke dit. Takk for tips )
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Nei det er vel ikke det. Men bare lurte på om det er heeeeelt ut å skrive for hånd.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Det spørs jo veldig på hva slags jobb det er da:) Er det en jobb innen ikt så er det jo fint å vise at du vet hvordan man slår på en pc. Men for å skille deg ut i mengden kan en håndskrevet og forseg gjort søknad være perfekt. Bruk tid på den,og gjør alt litt scrapbook aktig. Vis hvem du er. Du har en sjelden og gyllen mulighet til å bli lagt merke til allerede i søknaden:)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 Mannen min er sjef og ansvarlig for ansettelser. La frem problemstillingen for han. Han svarte: "Håndskrevne søknader går rett i søpla."
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #8 Skrevet 26. mars 2011 Signerer denne, jeg jobber også innen rekruttering og håndskrevne søknader i 2011 er ikke et pluss.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #9 Skrevet 26. mars 2011 Hehe okey, ja da får jeg stikke til biblioteket da! Men jeg sys det er rart at de som ansetter ikke engang gidder å se på en håndskrevet søknad. De kan jo gå glipp av et menneske som er helt perfekt til jobben.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 ja, håndskrevne søknader er helt "UT". Da kan det virke som om du ikke behersker PC. Og gjør det for all del IKKE scraobook-aktig som en annen her forslår
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Det finnes vel knapt en eneste jobb som kommuniserer skriftlig ved hjelp av håndskrift lenger. Hvis du viser allerede i søknadsprosessen at du ikke bruker PC, vil du nok ikke være aktuell. det handler jo ikke om at de risikerer å gå glipp av mennesker som er perfekte til jobben. For hvis du ikke kan kommunisere på PC så er du neppe perfekt.... Husk at på NAV kan du både låne PC og skriver gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå