Gå til innhold

NOEN LÆRERE HER?? Et spm til dere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil dere anbefale deres yrke?

Jeg har vikariert som lærer, både på timesbasis og 100% for et halvår. Jeg triveds veldig bra med det, og har lyst til å utdanne meg som lærer. Min samboer er også lærer. Mye av min øvrige familie er også det.

Noen av de virker kanskje litt negativ til at jeg også tenker å utdanne meg til det, advarer mot et hardt yrke, jobb på ettermiddager og kveldstid..

Mens min samboer så og si aldri sitter med jobb hjemme, slik de tydeligvis gjør. Og han er ikke dårligere fordi, kanskje bare litt mer effektiv og kanskje har litt andre fag.. Er lærer på barneskole. Det er det jeg også vil bli, liker meg best på småtrinnet.

Jeg stortrivdes veldig godt med det da jeg var vikar, men selvsagt skjønner jeg at det er mer arbeid når man blir kontaktlærer osv. Og er litt usikker på hvor mye jeg ser frem til den biten med kontakt med foreldre som er meget viktig, men som i noen tilfeller kan være vanskelig også.. Er veldig konfliktsky og feig, så spørs hvordan jeg takler en evt vanskelig situasjon.. Det man f.eks må si i fra hvis det er dårlig oppfølging hjemme eller noe.

Jeg synes det er herlig å jobbe med unger, og synes det er gøy å undervise.. Så hva tror dere?

Noen som vil si det de liker / ikke liker med læreryrket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i alle fall sjeldent angret.

(Akkurat i år angrer jeg, fordi jeg har fått en klasse som er mildt sagt umulig - bråker, svarer frekt, gir faen om de blir sendt til rektor, om de stryker i fag, blir utvist osv)

Noen har uttalt at de ambisjonene de har er å gå på trygd når de blir voksne, og det verste av alt er at de mener det også.

Alle andre år har jeg elsket yrket. Aldri en lik dag og har jobbet sammen med mange flotte ungdommer.

Jeg har bare vært ekstremt uheldig nå:) Jeg trøster meg med at jeg snart er ferdig med de:)

(Men nå er jeg på ungdomsskole - det er sikkert finere oppførsel på barneskolen:)

Telefoner til foreldre blir lettere med årene, men det er aldri kjekt å ringe hjem for å fortelle om en lei situasjon ungen deres har vært innblandet i.

Men om det frister deg, så vil jeg absolutt anbefale det:) Man "vet" om man passer til yrket:)

Skrevet

Høres bra ut!:) Jeg tror nok jeg går for det altså..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...