Gå til innhold

Noen som jobber i barnehage her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 3,5 år. Han går sitt andre år i barnehage og trives godt nå.

Han er av natur litt forsiktig av seg, litt engstelig - men blid og fornøyd gutt.

Vi skal flytte til sommeren til ny by og han må derfor slutte i barnehagen. Vi har fått ny plass i ny barnehage, en barnehage som virker veldig flott.

Siden han er som han er, litt forsiktig av seg. Tror dere det lar seg gjøre at vi kanskje 1-2 timer i uken en liten periode før sommeren besøker den nye barnehagen? Hvordan hadde dere stilt dere til en slik forespørsel? At vi kommer på besøk 1-2 timer kanskje hver fredag i en liten periode?

Har lyst å ringe styrer ved den nye barnehagen, men måtte lufte det litt her først.

Har lyst å gjøre overgangen for han så smidig som mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg sagt; Så hyggelig. Det passer best mellom kl 10 og 12 for da har vi samling og så utelek! Etter dette passer det ikke, for da er det måltid og legging/pauseavvikling.

=) Hilsen ped Leder

Skrevet

Jeg jobber som ped.leder.. og jeg liker tankegangen din..Men vet du hva.. for meg og min avdeling ville dette blitt litt "stress"... et ekstra barn og ekstra voksne måtte beregnes med i alle aktiviteter... og barn på avdelingen som ble skeptisk og engstelig for den nye voksne som var der...I en hektisk hverdag med sykdom i personalet og liknende så ville det blitt "stress".. Ønsker familien det kunne vi nok fått det til..men jeg vet ikke helt hva jeg ville tenkt inni meg..... Dersom barnet skal ha sommerferie så blir det jo ny "innkjøring" alikevel....MEN jeg ville anbefalt å gå innom barnehagen en gang og være der en time eller to... Da har du og gutten din noe å snakke om og han har et bilde av barnehagen når dere forbereder han til det. Men min erfaring er at de barna som har vært i barnehage før de blir veldig fort innkjørt i ny barnehage.. De kan jo det.. de må bare bli trygg på det nye.. men konseptet barnehage kan de liksom...

Dette går nok strålende... LYKKE til!

Skrevet

umulig å svare på. barnehagene er så ulike.

men av erfaring, så blir det ikke god tilvenning når mamma er i barnehagen sammen over lengre tid. altso i ei uke eller mer.

dette er fordi barnet lager rutiner fort. og da blir rutinen at mamma også skal være her, sammen med meg. og Når du da skal forlate han i garderoben for første gang, blir han forvirret, føler seg forlatt. og tilvenningen i barnehagen vil ta lengre tid.

Dessverre så nekter vi ikke foreldre å ta en slik prosess, noe som er dumt, fordi vi tilfredstiller foreldrenes sine behov, tenker ikke på barnas beste.

Skrevet

Hva med å benyte seg at barnehagens uteområde etter stengetid i sommer? Så blir gutten litt kjent =)

Lykke til

Skrevet

Jeg ville heller som en over skriver, benyttet meg av barnehagens uteområde og heller ha rolig tilvenning.

Er jo fort gjort for gutten din å tro du skal være der i barnehagen med han om det er det dere har gjort flere fredager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...