Gå til innhold

9 år og vil ha hair extension. Greit / ikke greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har ønska seg langt hår siden hun var ca. 4 år. Hun sparer og sparer, men håret blir rett og slett ikke langt. Pratet med frisøren og hun sa at noen rett og slett ikke fikk langt hår.

Når hun ser i blader, bøker, filmer o.l, så kommenterer hun at alle med langt hår er så pene. Søsteren hennes på 5 har langt hår og jenta mi er så misunnelig på henne. Er et veldig sårt tema.

Hun ønsker seg så veldig hair extension, og har mast om dette i to år nå. Men er så i tvil.

Hadde dere gitt etter, eller er det alt for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt for tidlig. Jeg har "sånt" hår som datteren din, det blir bare ikke langt, og det samme har min jente. Så vi har heller klippet håret hennes i en tøff frisyre istedenfor at det skal være langlangt og tynt i tuppene.

Jeg kjenner følelsen til datteren din, hvor sårt det er. Men jeg mener likevel det er for tidlig med extensions. Syns hun bør være ihvertfall tenåring.

Skrevet

Nei, jeg ville aldri i verden ha ødelagt håretog selvtilliten til barnet mitt med slike produkter. Det eneste du oppnår ved å gi henne dette, er å sementere hennes eget inntrykk av at hun ikke er pen nok!

Sats på å bygge opp selvbildet hennes på langt sunnere vis, lær henne å like seg selv!

Skrevet

Mente halvlangt, ikke langtlangt;-)

Skrevet

Jeg har null erfaring.. Men jeg syns det høres tidlig ut.. Veldig tidlig å bli avhengig av slike ting.

Det er ikke alltid man kan få hva man ønsker seg. Men slik er det jo blitt i dag, det man ikke har kan man kjøpe seg. Om en voksen velger det, ja okey. Men et barn burde jo lære å like seg selv for den man er, ikke hvordan man ser ut..

Skrevet

Kjøp i så fall clip on, ikke sveis på. Evt ta kontakt med Ruhs (ruhs.no) som kan legge på slitasjefrie extentions slik at hun ikke ødelegger håret sitt.

På den annen side, skjønner at barnet vil ha langt hår, men SÅ viktig er det faktisk ikke. Datteren min er skallet på 80% av hodet hun, og jeg vil oppfordre deg til å få datteren din til å heller kanskje finne en frisyre som virkelig er noe som passer til henne og ansiktet, kanskje til og med la henne få ta noen striper i håret, fremfor å gjøre ting med håret osm er virkelig skadelig.

Skrevet

(btw, datteren min har ikke ødelagt håret sitt altså, hun har alopecia areata)

Skrevet

Hi, her!

Jeg har sett litt på nettet og tenkte eventuelt på slike som en knipser på, som kan tas av igjen. Men det sliter sikkert på håret det også. Har jo ingen erfaringer med slikt.

Skrevet

Jeg så overskriften og hadde med en gang lyst til å svare JA, det kan hun vel få.

Men det stiller seg litt annerledes når hun vil ha dette for å rette på noe med seg selv, hun ikke er fornøyd med. Da kan det gjøre vondt verre. Da er det bedre å gjøre andre ting for å bygge selvtillitten hennes, å få fokuset bort fra langt hår.

Skrevet

Jeg må bare si meg 100% enig med en over her. Hvis du tillater det, så sier du på en måte at hun ikke er fin nok som hun er.

Er også enig med hun som heller anbefaler at hun kan få noen striper eller noe, at hun får gjøre noe gøy med håret slik at hun blir fornøyd selv om det ikke blir lengre.

Skrevet

Clip on er jo bare spenner, og det sliter ikke så mye. De er ment til kortere bruk, er ikke til å sove med etc.

Så det vil jeg uansett anbefale å forsøke først, de sitter godt, de ser pene ut og de er lette å lære seg å sette på raskt.

Skrevet

Jeg har hatt extension som ble sveiset på.

Og det følger med enormt mye jobb for at håret skal holde seg pent.

I tillegg er det kostbart - ikke bare for håret, men for at det skal holde seg bør man kjøpe spesiell hårbørste og spesielle produkter.

Skrevet

clips kan ikke måle seg med vanlig extensions. det er mere vennlig for håret. men clips sliter litt det også..

men selvfølgelig er det tidlig.. hva når hun er 14 og vil ha større pupper?

Skrevet

Jeg hadde aldri tillatt det hvertfall. Altfor tidlig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...