Gå til innhold

Dere som har hatt bekkenløsning....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som kanskje har flere barn eller vært veldig plaget... Hvor tidlig er det tidligeste man kan få bekkenløsning?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk bekkenløsning ganske tidlig, var 3,5 mnd på vei tror jeg. Ble 100% sykemeldt da jeg var 4,5 mnd på vei. Jeg synes jeg fikk det tidlig, men det er de som har fått det enda tidligere enn meg.

Jeg er rett og slett ikke sikker på hvor tidlig man kan få det, dette er bare min erfaring. Men jeg trodde heller ikke at man kunne få det så tidlig som jeg fikk det da.

Er du gravid og tror du har bekkenløsning?

Skrevet

Greia er at med førstemann fikk jeg svakt bekkenløsning i uke 25... men det ble liksom ikke så veldig ille....

Skrevet

Går litt fort i svingene her............

Men her er resten:

Med nr to fikk jeg bl allerede i uke 14/15 og ble sykmeldt ut svangerskapet fra uke 20..... siste mnd sov jeg ikke av mangel på gode stillinger å sove i... som ikke var vondt for bekkenløsningen.....

Nå skal vi prøve å få nr 3 og har ikm i dag eller i morgen (litt usikker på den) og håper liksom at det skal gå litt tid før jeg evnt får BL hvis jeg nå er gravid... syntes jeg kjente antydninger i stad nemlig.....

Skrevet

Uke 10 med første, uke 5 med andre... noen får vondt i bekkenet eller ryggen før testen er positiv, så her er det ingen nedre grense. Men forskjellen på forebygging og behandlingsstart er enorm! Forrige gang begynte jeg til fysio i uke 20, og ble ikke noe bedre av det, gikk med store smerter helt ut. Nå begynte jeg hos osteopat i uke 6, og er fortsatt ganske smertefri og velfungerende i uke 20, bare jeg ikke anstrenger meg.

Skrevet

Ok, vil du anbefale osteopati fremfor fysio da?? Eller er det andre ting som bør testes ut?? Må man ha rekvisisjon fra fastlegen til alt dette?? Og hva koster alt sammen???

Tusen takk for svar forresten =))))

Skrevet

Uke 8 ble jeg sykmeldt. Jeg vil anbefale manuellterapeut. Er som en fysioterapeut bare med lengre utdannelse.

Man trenger ikke henvisning for å gå til manuellterapeut men jeg leverte en uansett. Det er gratis. Men jeg begynt altfor sent. Gikk til han da jeg var i uke 23 og da hadde jeg allerede blitt så ille at jeg ikke klarte å gå så ble bare tre ganger jeg dro dit. Han ble litt frustrert pga han kunne ikke hjelpe meg fordi det var altfor ille. Og siden jeg ikke kunne ta smertestillende så måtte jeg vente til etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...