guttåjente Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Min mann og jeg har tre barn tilsammens. Vi hadde vært vårt fra før og ett sammen. Alle barna bor her fast og de to med annen mor og far er til de annenhver helg. For ca et år siden ville moren til min manns barn ha en pause fra å ha datteren. Da ville min eks gjerne bytte helg fordi en kammerat av han hadde sitt barn da. Jeg sa at det var greit hvis vi kunne bytte tilbake den dagen da moren ville ha barnet sitt annenhver helg igjen. Dette sa han ja til. Den dagen er nå kommet og han blånekter på å bytte tilbake igjen fordi han mener det har gått så lang tid. Kan han gjøre det? Vi synes det er kjempedumt at vi ikke kan ha barna de samme helgene, da vi legger en del aktiviteter til helgene. Ble kanskje litt rotete skrevet, håper på svar:)
*smula* Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Jeg tenker heller at moren til din manns barn bør ha samme helg som din eks har barnet. Hun har hatt pause fra å ha barnet sitt, og kan godt komme inn i rytmen som passer dere. Synes det høres veldig rart ut at hun bare kan velge at nå vil jeg ha barnet i helgen og nå vil jeg ikke ha barnet i helgen
guttåjente Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2011 Hun har fått flere yngre barn etter min manns datter. Og for alle de passer selvfølgelig den helga som ikke passer for min eks. Jeg har undersøkt og spurt alle.
* 5 om dagen * Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 det er for dere helgene skal passe mener nå jeg. og ikke ho som har hatt et opphold.
guttåjente Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2011 Er selvfølgelig helt enig i det. Men de andre barna hennes bor også til fedrene sine og det er de som ønsker å ha motsatt helg enn oss. Hun skal nå begynne å ha alle barna sine annenhver helg
* 5 om dagen * Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 oi,ho har litt å styre med ho da....men jeg hadde ikke tatt så mye hensyn til det asså.hvorfor skal dere ordne dere etter hennes ønske? ho kan vel også høre om hun kan bytte helgmed de / den andre ....men,skjønner om det ikke går.... men jøss, er glad det ikke er meg.....
guttåjente Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2011 De to andre, yngre barna med ny familie får bare til de andre helgene. Men noen som vet om min eks kan nekte meg å få tilbake helgene mine? Evt. noen jeg kan henvende meg til for å finne det ut?
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 26. mars 2011 #8 Skrevet 26. mars 2011 Dette er jo en privat sak mellom dere, men står det noe sted, på samværsavtalen f.eks om hvilke helger du skal ha? Da har du rett på de helgene som står på papiret. Et annet råd kan være at dere har alle barna sammlet f.eks hver 3 helg, eller 1 helg i mnd, det må da gå ann å få til for barnas del.
guttåjente Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2011 Det står ikke skrevet noe sted hvilke helger jeg skal. Vi hadde bare muntlig avtale på det, og nå velger han og bryte den
guttåjente Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 26. mars 2011 Det står desverre ikke skrevet i noe avtale. Vi hadde bare en muntlig avtale som han nå velger å bryte
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Du kan forsøke da å innkalle til meklingsmøte der du ønsker å skrive ned en samværsavtale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå