Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Hvor lenge varer første spreng periode? Er det like vondt å amme om 1-2 mnd? Er veldig sår, men ganske sikker på at jeg ammer "riktig" Jeg har skikkelig spreng i brystene, men det letter ikke når jeg ammer, fått nesespray for å få melken til å renne bedre, men etter en time er brystet stein hardt igjen. har en veldig vondt på utsiden av brystet mot overarmen... det er en skikkelig ilende smerte..... noen tips?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Det gikk over hos meg iallefall, prøv å pumpe eller håndmelke for å lette litt på trykket
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Massere HARDT på det stedet som er vondt. Gjør det mens du tar en varm dusj. Du forstår det at ikke alle melkekjertlene forstår at de skal slippe melken samtidig. Og ikke alle melkekjertlene er like lette å melke. Den første sprengperioden er over ganske fort. Er brystvorene altfor såre for deg, så kjøp ammeskjold i silikon på apoteket. Bruk dem f eks om natten, og la barnet amme vanlig om dagen. Er brystet rødt? Da kan det være brystbetennelse, og da bør du gå til legen med det. Men bare fortsett å amme Når barnet er ca 3 måneder, så skjer der noe. Og fra da er alt så lett som ingenting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå