Gå til innhold

Trenger litt hjelp til amming......


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge varer første spreng periode?

Er det like vondt å amme om 1-2 mnd?

Er veldig sår, men ganske sikker på at jeg ammer "riktig"

Jeg har skikkelig spreng i brystene, men det letter ikke når jeg ammer, fått nesespray for å få melken til å renne bedre, men etter en time er brystet stein hardt igjen. har en veldig vondt på utsiden av brystet mot overarmen... det er en skikkelig ilende smerte.....

 

noen tips?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gikk over hos meg iallefall, prøv å pumpe eller håndmelke for å lette litt på trykket :)

Skrevet

Massere HARDT på det stedet som er vondt. Gjør det mens du tar en varm dusj.

 

Du forstår det at ikke alle melkekjertlene forstår at de skal slippe melken samtidig. Og ikke alle melkekjertlene er like lette å melke.

 

Den første sprengperioden er over ganske fort. Er brystvorene altfor såre for deg, så kjøp ammeskjold i silikon på apoteket. Bruk dem f eks om natten, og la barnet amme vanlig om dagen.

 

Er brystet rødt? Da kan det være brystbetennelse, og da bør du gå til legen med det. Men bare fortsett å amme :)

 

Når barnet er ca 3 måneder, så skjer der noe. Og fra da er alt så lett som ingenting :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...