Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Litt hypotetisk dette, men vil gjerne har deres synspunkter. Om jeg blir gravid denne pp, så får jeg antatt termin 1.januar. Siden jeg har hatt to ks tidligere, har jeg blitt fortalt at jeg garantert får ks neste gang også. I så tilfellet har jeg også hørt at man får dette 2-3 uker før termin. Om dere kunne valgt i mitt tilfelle da.....før jul, i romjulen, eller håpet å født en av de første dagene i det nye året? Jeg hadde virkelig håpet å få nr. 3 i 2011, synes det er greit å få dem tett, og ved en 2012 unge så blri det 3 skoleår mellom nr. 2 og nr. 3 nå. Har prøvd en stund, så vil jo bli glad om jeg i det hele tatt får et barn til, da spiller fødselsdato ingen rolle.....Men, om man kan velge på øverste hylle....hva velger man? Noen innspill?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 De er jammen heldig som kan velge. Med min første hadde jeg termin i jula, han kom i januar. Det er en stor fordel syns jeg. Da er han 6.5 når skolen begynner, han blir ikke den som ikke kan bli med kamerater på 18 års grense og kan få førerkort "tidlig".
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Hadde jeg hatt muligheten til å velge ville jeg ha valgt tidlig 2012. Tenker mest på skoletiden, det kan våre en utfordring å være nesten et år yngre enn mange av de andre i klassen, som h*n blir hvis h*n blir født sent i 2011.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 Takker for innspill, og merker at jeg blir mer åpen for for 2012 nå. Gode poeng dere kommer med. Kanskje jeg endelig kan slappe av litt rundt dette nå da. Har vært så fokusert på at det MÅTTE skje i 11. Takk igjen, tar gjerne i mot flere innspill.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Vent en måned så slipper barnet å være minst og yngst. Selv er jeg født 6 dager inn i det nye året og alltid vært eldst i klassen. Og jeg er sjeleglad for det! Nesten ett år er stor forskjell i barnhage- og barneskolealder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå